اخبار

روزانه 25 هزار کرمانشاهی به مطب ها مراجعه می کنند

1200 پزشک عمومی، 400 متخصص و 25 فوق تخصص در استان فعالیت می کنند
رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه:
روزانه 25 هزار کرمانشاهی به مطب ها مراجعه می کنند/ 1200 پزشک عمومی، 400 متخصص و 25 فوق تخصص در استان فعالیت می کنند

 

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: میزان مراجعه مردم استان کرمانشاه به مطب ها و سایر مراکز درمانی 20 تا 25 هزار نفر در روز است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر فتاح فرخی در مراسم روز پزشک که در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، افزود: سازمان نظام پزشکی کشور با 220 هزار نفر عضو، بزرگترین سازمان صنفی کشور است که مهمترین وظیفه آن تلاش در جهت تحقق بخشیدن به نظام سلامت و افزایش دانش پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق بیماران و شاغلین حرف پزشکی است.

 وی در خصوص بحث تعیین تعرفه های پزشکی، خاطر نشان کرد: همه ساله تعرفه های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی کشور تعیین می شود که امسال نیز با توجه به اینکه نرخ تورم کشور از سوی بانک مرکزی 25 درصد اعلام شد، لذا سازمان نظام پزشکی 5 درصد کمتر از میزان رشد نرخ تورم، اقدام به تعیین تعرفه پرشکی به میزان 20 درصد بیشتر از سال قبل کرده است.

 دکتر فرخی تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز به منظور جلوگیری از مهاجرت پزشکان، به ویژه پزشکان متخصص و فوق تخصص، تصمیم گرفته شد که میزان تعرفه های پزشکی را به مانند سایر نقاط کشور تعیین کنیم.

 رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه 1200 پزشک عمومی، 400 پزشک متخصص و 25 پزشک فوق تخصص وجود دارد که ما باید جاذبه هایی برای حضور بیشتر پزشکان متخصص و فوق تخصص در سطح استان ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 20 تا 25 هزار نفر از مردم استان برای مداوا به مطب ها و سایر مراکز درمانی مراجعه می کنند، افزود: میزان شکایات تنظیم شده و مستند علیه نظام پزشکی استان سالیانه 450 مورد است که با توجه به حجم مراجعین به پزشکان که تنها 5/1 مورد شکایت در روز است، این نسبت افتخاری برای جامعه پزشکی استان به شمار می آید.

 در مراسم روز پزشک، علاوه بر پزشکان استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار کرمانشاه، نمایندگان مردم کرمانشاه و اسلام آباد غرب در مجلس، نمایندگان مردم کرمانشاه در شورای شهر و تنی چند از دیگر مسئولان استان حضور داشتند.

۳ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید