اخبار

معاون درمان دانشگاه:آماده ارائه خدمات درمانی به تمام کشورهای همسایه هستیم .

آماده ارائه خدمات درمانی به تمام کشورهای همسایه هستیم .

دکتر بهمن روشنی با اعلام این مطلب گفت: بحث گردشگری سلامت و پذیرش بیماران کشورهای همسایه چند سالی است که به صورت جدی مطرح شده و در این خصوص با کشورهای همسایه به خصوص عراق و اقلیم کردنشین هماهنگی به عمل آمده که در این راستا چند تن از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی با سفر به استان های کردنشین عراق درخصوص درمان ، پذیرش و اعزام پزشک تفاهم نامه هایی امضاء کرده اند.

 همچنین با شرکت هواپیمایی بیستون سیر قراردادی مبنی بر گردشگری سلامت و نحوه دریافت هزینه ها امضاء شده و چند شرکت دیگر نیز آمادگی خود را مبنی بر همکاری با اقلیم کردستان عراق اعلام کرده اند که در مرحله اقدامات اولیه جهت ثبت در کشور عراق هستند و خوشبختانه استاندار محترم نیز در این خصوص نظر مساعدی دارند و چند تفاهم نامه نیز با مسئولین عراقی امضاء کرده اند همچنین مقرر شده که در آینده نزدیک لیست خدماتی مبنی بر اعلام هزینه ها اعلام شود.

این مسئول خاطر نشان ساخت اکثر بیمارانی که برای درمان به مراکز درمانی استان کرمانشاه مراجعه می کنند کسانی هستند که برای اعمال جراحی چشم ، قلب ، رادیوتراپی ، عروق، گوش وحلق و بینی ، دیالیز و جراحی عمومی مراجعه می کنند و هزینه ها طبق موافقت نامه k 3/6 درخصوص حق الزحمه جراح و متخصص دریافت می شود.

وی درخصوص اطلاع رسانی درباره خدمات به اقلیم کشورهای همسایه افزود: هماهنگی و تعامل با سازمان میراث فرهنگی در بحث گردشگری و سلامت منجر به عقد قراردادهایی با شرکت های مختلف و ایجاد یک نمایشگاه از توانمندی های استان در زمینه درمان در کشور عراق شد و همین امر منجر به ترغیب ما برای ارائه برنامه ها به صورت فیلم ، پوستر و .... شد.

 دکتر روشنی درخصوص خدمات این معاونت با اشاره به اینکه کلیه امور از جمله نظارت بر کیفیت و چگونگی خدمات ارائه شده در بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی ارائه می شود تصیرح کرد: استان کرمانشاه 23 بیمارستان دارد که 17 بیمارستان مربوط به وزارت بهداشت ودرمان و 6 بیمارستان دیگر مربوط به بخش خصوصی مانند تامین اجتماعی ، ارتش و سپاه می باشد.

 وی با بیان این مطلب که با توجه به سطح بالای خدمات دهی در استان کرمانشاه ، ارجاع بیماران به خارج از استان به حداقل رسیده با تقسیم بندی حوزه های معاونت ودرمان: توضیح نیروهای متخصص و فوق تخصص ، واحد صدور پروانه های پزشکی ، واحد سلامت روان و اعتیاد ، واحد رسیدگی به شکایات ، واحد دفتر پرستاری و مامایی ، واحد تجهیزات پزشکی ، نظارت بر خرید، توزیع و تعمیرات پزشکی ، واحد تعرفه ها و بیمه گری ، واحد توزیع نیروهای متخصص ، واحد بیماران خاص و پیوند اعضاء و فوریت ها از مهمترین این حوزه ها برشمرد.

دکتر روشنی درخصوص مراکز درمانی و خدمات ارائه شده آنها نیز گفت: بیمارستان امام رضا (ع) دارای 560 تخت خدماتی تخصصی و فوق تخصصی درجه یک و عالی می باشد که خدماتی از جمله MRI و پیوند کلیه با کیفیت بالا و هزینه پایین را ارائه می دهد. بیمارستان امام علی (ع) نیز جراحی های قلب ، آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی و تعویض دریچه قلب انجام می دهد همچنین مرکز درمانی امام خمینی (ره) ارائه دهنده خدمات چشم ، گوش و حلق و بینی است. مرکز طالقانی هم ارتوپدی، شیمی درمانی ، جراحی اعصاب و مراقبت های ویژه را داراست.

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در بحث درمان کودکان خصوصاً شیمی درمانی سرطان های کودکان فعال است بیمارستان معتضدی در بحث زنان و زایمان و نازایی مشغول به کار است. بیمارستان فارابی در حیطه اعصاب و روان فعالیت دارد و در بخش خصوصی نیز بیمارستان بیستون و سجاد می توانند در اکثر زمینه ها خدماتی ارائه کنند. همچنین کلینیک نور در زمینه چشم پزشکی و گوش وحلق و بینی مشغول به کار است.

این مقام مسئول درباره ارائه خدمات به استان های همجوار استان کرمانشاه نیز بیان داشت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان استان کرمانشاه به عنوان قطب درمانی غرب کشور ایران متولی درمان دانشگاه همدان ، ایلام و کردستان نیز می باشد و این استان ها بیمارانشان را جهت دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به استان کرمانشاه ارجاع می دهند و حتی یک سری از بیماران استان لرستان که از این حوزه خارج اند خدماتی نظیر: چشم پزشکی ، رادیوتراپی وجراحی قلب و عروق از استان کرمانشاه دریافت می کنند.

دکتر روشنی درخصوص پذیرش بیماران خارج از کشور نیز گفت: با توجه به ارائه خدمات مطلوب مراکز درمانی استان کرمانشاه و تخصص های موجود به بیماران کشورهای عراق ، امارات متحده عربی ، سوریه و حتی برخی کشورهای اروپایی نیز تاکنون خدماتی ارائه شده است.

وی معضلات همراه بیماران عراقی را هماهنگی برای جلوگیری از معطلی در پروسه جراحی و ایاب و ذهاب و اسکان دانست و افزود: با توجه به وضعیت مناسب هتل ها و وجود مهمانسرا در دانشگاه علوم پزشکی تمهیداتی اندیشیده شده که معظل خاصی به وجود نیاید. دکتر روشنی با تاکید دوباره برای نوبت گیری از طریق شرکت طرف قرار داد گفت: اگر مسئله مالی برای بیماران حل شود مسئله هماهنگی و اسکان نیز با همکاری دوجانبه مرتفع می شود.

وی در پایان با تکیه بر منحصر به فرد و نازل بودن هزینه های درمانی در این استان ، اعلام آمادگی خود و مجموعه اش را برای ارائه خدمات درمانی به تمامی کشورهای همسایه اعلام داشت.

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید