اخبار

یک برگشت خاص!

یک برگشت خاص!

 

70 دقیقه احیا و ماساژ قلبی کارساز نیست و به ناچار دخترک را به تیغ جراحی می‌سپارند و اینجاست که باز هم دستان دکتر "سبزی" معجزه می‌کند و رویای زندگی دوباره را به دختر نوجوان هدیه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دختر نوجوانی که دچار آمبولی و ایست قلبی شده بود به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می‌شود و با وجود علائم حیاتی ضعیف، تیم درمان کار احیا و ماساژ قلبی را شروع می‌کند.

70 دقیقه از ماساژ و احیای قلبی بیمار می‌گذرد، اما دختر نوجوان همچنان علائمی از بازگشت نشان نمی‌دهد و برای همین تیم احیا دست به دامن تیم جراحی می‌شوند.

دختر نوجوان بدون علائم حیاتی مغزی و علائم حیاتی ضعیف قلبی راهی اتاق عمل می‌شود و به مدت یک ساعت تحت درمان دستگاه گردش خون برون پیگیری (پمپ مصنوعی) قرار گرفته و همزمان کار جراحی نیز انجام می‌شود و دختر نوجوان به طرز معجزه آسایی دوباره به زندگی برمی‌گردد.

االلل

دکتر سبزی که حالا یکی از پیشکسوتان برجسته جراحی قلب استان کرمانشاه محسوب می‌شود در خصوص این جراحی و خاص بودن آن گفت: این جراحی، جراحی نادری نیست و ماهانه دو تا سه مورد از آن در همین بیمارستان امام علی (ع) انجام می‌شود، اما می‌توان گفت جراحی که امروز انجام شد یک جراحی خاص است، چرا که بیمار بعد از 70 دقیقه احیا و ماساژ قلبی به اتاق عمل آمد و خوشبختانه عمل جراحی برای برگشت او کارساز بود.

وی افزود: این دختر نوجوان به دنبال یک جراحی عمومی 10 روزی استراحت مطلق داشته و به احتمال زیاد همین استراحت مطلق موجب ایجاد لخته در شریان های تحتانی بدن او می‌شود.

این جراح قلب تصریح کرد: این لخته خون از اندام تحتانی خود را به ریه بیمار می رساند و همین امر موجب آمبولی و ایست قلبی این دختر نوجوان شده بود.

وی افزود: بعد از انتقال بیمار به بیمارستان بلافاصله کار احیا و ماساژ قلبی انجام می‌شود، اما بعد از 70 دقیقه تلاش متاسفانه وضعیت بیمار تغییر نمی‌کند.

دکتر سبزی تصریح کرد: بعد از این مدت احیا، بیمار بدون علائم حیاتی مغزی و با علائم حیاتی قلبی بسیار ضعیف و فشار خون بسیار پایین به اتاق عمل آورده می‌شود و در ابتدا او را زیر دستگاه گردش خون برون پیکری قرار دادیم، چرا که بر اثر ایست قلبی، قلب توانی برای پمپاژ خون نداشت.

وی افزود: همزمان با اینکه گردش خون برون پیکری بیمار با دستگاه جریان داشت، عمل جراحی برای برداشتن لخته‌ها از ریه بیمار انجام شد و توانستیم لخته‌ها را از شاخه‌های شریانی ریه بیمار خارج کنیم واین دختر نوجوان به تدریج علائم قلبی و مغزی خود را به دست آورد.

دکتر سبزی یادآور شد: خاص بودن این جراحی تنها به این علت است که بیمار به 70 دقیقه احیا و ماساژ قلبی و داروهای بسیاری که گرفته بود جواب نداد، اما خوشبختانه عمل جراحی برای او کارساز بود و دختر نوجوان دوباره به زندگی برگشت.

۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید