اخبار

دکتر مرادی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو: دانشجویان محور توسعه پایدار و سرمایه ملی کشور هستند

دکتر مرادی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو: دانشجویان محور توسعه پایدار و سرمایه ملی کشور هستند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو گفت:بسیار خوشحالم که در جمع شما دانشجویان و آینده سازان کشور هستم زیرا دانشجویان محور توسعه پایدار و سرمایه ملی کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی سه شنبه شب دوازدهم آذرماه در مراسمی که به همین مناسبت در سالن زنده یاد نوروزنژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شده بود بیان کرد: دانشجویان در آینده سکان کشور را به دست خواهند گرفت و نیروی انسانی به سرمایه انسانی تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاههای علوم پزشکی دو وجه خدماتی و آموزشی دارند گفت: حوزه خدماتی به بعد بهداشتی، درمانی و دارو و تجهیزات پزشکی برمی گردد و حوزه آموزشی به بعد آکادمیک(دانشجو و استاد) می پردازد.

وی با بیان اینکه  دانشجویان رشته علوم تجربی حدود ۵۰ درصد متقاضیان دانشگاه را تشکیل می دهند عنوان کرد: با توجه به اینکه متولیان سلامت مردم هستیم، جایگاه ویژه ای در بین مردم داریم و جزء معدود رشته هایی هستیم که خیلی بیکار نداریم پس اقبال به این رشته ها در بین جوانان زیاد است.

دکترمرادی افزود:دانشجویان علوم پزشکی بدلیل اینکه با سلامت مردم سروکار دارند باید اخلاق حرفه ای را مد نظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا کنون ۱۸ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که از این تعداد بیش از سه هزار نفر دکترای حرفه ای، ۸۰۰ نفر متخصص و حدود ۲۰ نفر فوق تخصص بوده اند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه نامگذاری روز دانشجو به واسطه دخالت دانشجویان در مسائل سیاسی بوده گفت: یکی از انتظارات ما هم این است که شما دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کنید و از شعار زدگی پرهیز کنید.

  گفتنی است این مراسم سه شنبه شب دوازدهم آذرماه با حضور دکتر کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، دکتر تجری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، رییس و معاونان دانشجویی،فرهنگی و تحقیقات و فناوری دانشگاه، روسای دانشکده ها و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید