اخبار

مصرف سویا در افزایش طول عمر مؤثر است

مصرف سویا در افزایش طول عمر مؤثر است

 

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد مصرف سویا در کاهش مرگ و میر ناشی از علل مختلف، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان  و درنتیجه افزایش طول عمر اهمیت دارد.

 بر پایه نتایج این طرح تحقیقاتی " ارتباط بین مصرف سویا و مرگ و میر ناشی از علل مختلف، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان: یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز بر روی مطالعات مشاهده‌ای " که توسط دکتر سید مصطفی نچواک در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد مشخص گردید  مصرف سویا در کاهش مرگ و میر ناشی از علل مختلف، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مهم است.

شایان ذکر است یافته‌های این مطالعه نشان داد که مصرف سویا و ایزوفلاوون‌هایش اثرات مطلوبی بر طول عمر دارد.

گفتنی است در صورت مشاهده ارتباط معکوس بین مصرف سویا و بروز مرگ و میر، توصیه های لازم در جهت افزایش مصرف این ماده غذایی در جهت پیشگیری از بروز مرگ و میر زودرس ارائه خواهد شد.

سویا، یکی از انواع حبوبات بوده که بصورت لوبیای سویا، پروتئین سویا، پنیر سویا، سس سویا، شیر سویا و روغن سویا در رژیم غذایی مصرف می‌شود. این پروتئین گیاهی بخش عمده‌ی رژیم گیاهخواران را تشکیل داده و به علت سطوح بالای ایزوفلاون‌ها در پیشگیری بیماری‌های التهابی نقش بسزایی دارد. لذا با توجه به در دسترس بودن سویا، می‌توان آن را در رژیم غذایی افراد در جهت کاهش بیماری‌های مزمن گنجاند.

۱ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید