اخبار

نقش اساتید و مدیران گروه ها در ترویج اصول اخلاقی در بین دانشجویان بسیار مهم است

نقش اساتید و مدیران گروه ها در ترویج اصول اخلاقی در بین دانشجویان بسیار مهم است

 

جلسه شورای عالی اخلاق حرفه ای با حضور رئیس دانشگاه و اعضای این شورا صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رئیس دانشگاه گفت:نقش اساتید و مدیران گروه ها در ترویج اصول اخلاقی در بین دانشجویان بسیار مهم و تاثیرگذار است و می توانند الگویی ارزشمند در مباحث اخلاقی باشند.

دکتر مرادی اظهار داشت: فعالیت شورای عالی اخلاق حرفه ای در دانشگاه زمینه ساز رعایت اصول اخلاقی و توجه بیشتر متولیان نظام سلامت و رفع چالش های موجود در این حوزه خواهد بود.

وی افزود:رشته های پزشکی مشترکات بسیاری با هم دارند و نیاز به تدوین درسنامه مجزا برای سایر رشته های دانشگاه نیست و تنها باید برخی مباحث اختصاصی این رشته را به درسنامه آداب پزشکی افزود.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه آموزش اخلاق حرفه ای باید در مدارس نهادینه شود گفت: بهتر است افراد در سنین پایین با مباحث اخلاق پزشکی و حرفه ای آشنا شوند و آموزش های مورد نیاز در خصوص رعایت اصول اخلاق حرفه ای به آنها ارائه شود و آموزش و پرورش باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

وی اظهار داشت: همکاری سازمان نظام پزشکی در برگزاری کلاسهای آموزشی ،باعث توجه بیشتر به رعایت اصول اخلاق حرفه ای و همکاری بیشتر پزشکان در این زمینه خواهد شد.

دکتر مرادی گفت: بهره مندی از امکانات نوین آموزشی و همچنین استفاده مناسب ازفضای مجازی برای انتشار کلیپ ها و نکات آموزشی در زمینه اخلاق پزشکی قطعاً بازخورد خوبی خواهد داشت و بسیار موثر است و روابط عمومی دانشگاه باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

همچنین رئیس مرکز تحقیقات و توسعه اجتماعی و دبیر شورا ی عالی اخلاق حرفه ای دانشگاه نیز گفت: کارگاههای اخلاق حرفه ای برای دانشجویان و دستیاران جدید الورود همزمان با جشن سالانه جشن روپوش سفید در آستانه ورود به دوره بالینی برگزار می شود.

 دکتر الماسی  اظهار داشت: در راستای تحقق بسته اعتلای اخلاق حرفه ای از بسته های تحول و نوآوری در آموزش، درسنامه های جامع اخلاق دندانپزشکی، پزشک خانواده و فوریتها با همکاری مشترک گروههای آموزشی هر رشته با گروه اخلاق دانشگاه تدوین خواهد شد و با توجه به اشتراکات اصول اخلاق حرفه ای در بین این رشته ها فصول مرتبط با اخلاق حرفه ای ویژه هر رشته به درسنامه مرتبط افزوده می شود.

او بیان کرد: تدوین منشور اخلاق حرفه ای در دانشکده ها، اختصاص و تدوین یک فصل از درسنامه آداب پزشکی به آشنایی با پوشش حرفه ای و برگزاری کلاس های آموزشی اخلاق حرفه ای با امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان و پرستاران در ارتقاء دانش اخلاق حرفه ای بسیار موثر است.

گفتنی است متناسب سازی و بهسازی فضای کلینیک ها و مطب ها در راستای رعایت ویزیت جداگانه بیماران،برگزاری جلسات مشترک بیمارستانها و مدیرگروه آموزشی در رفع چالشهای موجود در زمینه اخلاق و پوشش حرفه ای از مباحث مطرح شده در این جلسه بود .

تقویت روابط عمومی مراکز درمانی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی فعالیت های صورت گرفته حیطه اخلاق حرفه ای از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه در راستای اهداف آموزشی و پژوهشی ، موافقت با لینک سیستم پکس رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کرمانشاه در صورت انعقاد تفاهم نامه آموزشی پژوهشی با در نظرگرفتن جنبه های اخلاقی و حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران صورت گرفت.



۱۶ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید