اخبار

عوارض مکمل های ورزشی / رژیم غذایی مناسب بسیاری از نیازهای ورزشکاران را برآورده می سازد

عوارض مکمل های ورزشی / رژیم غذایی مناسب بسیاری از نیازهای ورزشکاران را برآورده می سازد


مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: یک رژیم غذایی مناسب می تواند بسیاری از نیازهای ورزشکاران را برآورده سازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر کیومرث رحیمی در کارگاه آموزشی مکمل های ورزشی که روز دوشنبه 30دی ماه با حضور مربیان و مؤسسین باشگاههای بدنسازی در سالن جلسات بوستان برگزار شد گفت: اغلب ورزشکاران مکمل های ورزشی را به عنوان جایگزین رفتارهای غذایی در نظر می گیرند که یک عمل نادرست است.

وی افزود: یک رژیم غذایی مناسب بسیاری از نیازهای ورزشکاران را برآورده می کند.

دکتر رحیمی به عوارض خطرناک مصرف غیر منطقی این داروها اشاره کرد و افزود: احتباس آب و نمک، افزایش فشارخون، مشکلات قلبی و عروقی، عقیمی ، اختلال در قاعدگی، کلفت شدن صدا و آکنه شدید و نیز عوارض روانی از قبیل افسردگی، هیجان بیش از حد، پرخاشگری، بی ثباتی عاطفی و حالت تهاجمی و خشونت از جمله عوارض مصرف غیر منطقی داروهای نیروزا می باشند.

وی خاطر نشان ساخت :وجود باورهای غیر علمی در مورد تأثیر داروهای نیروزا در افزایش توان، ناآگاهی مربیان و ورزشکاران از عوارض جانی بسیار خطرناک سوء مصرف داروهای نیروزا ،عدم پیگیری جدی مسئولین ورزشی کشور از جمله علل رواج مصرف بی رویه این داروها می باشند.

در ادامه جلسه دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در خصوص عوارض سوء مصرف مکمل های ورزشی مطالبی را ارائه داد.

۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید