اخبار

اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشاه

اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشاه
 
 رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با هفته نخست بهمن ماه در استان اجرا می شود.
 
سارا شاه آبادی اظهار داشت:پویش ملی مبارزه با سرطان هر ساله از اول تا هفتم بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان کرمانشاه نیز همگام با سراسر کشور انجام خواهد شد.
 
وی هدف اصلی از این پویش را افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و اصلاح باورهای نادرست مردم مبنی بر درمان ناپذیر بودن آن دانست.
 
به گفته وی جلب مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای از دیگر اهداف این پویش است.
 
شاه آبادی افزود: به طور مثال در استان کرمانشاه باور غلطی بین مردم وجود دارد که چون راه‌های تشخیص سرطان نسبت به گذشته پیشرفت کرده و بیماران سرطانی بهتر از قبل تشخیص داده می‌شوند، بنابراین در جامعه سونامی سرطان داریم در حالی که این گونه نیست.
 
وی عنوان کرد:انتظار می‌رود در جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ۲۸۰۰ تا ۳ هزار نفر در سال به سرطان مبتلا شوند که کمتر از آمار جهانی و کشوری است.
 
شاه آبادی گفت: این باور که آمار افراد مبتلا به سرطان زیاد شده است درست نیست چون روش‌های تشخیص سرطان پیشرفت کرده  و سبب شده سرطان تشخیص داده شود در حالی که در گذشته علت فوت افراد مشخص نبود.
 
وی افزود: در این هفته تلاش می کنیم با اطلاع رسانی گسترده باورهای غلط در میان مردم جامعه از بین رود.
 
گفتنی است گروه‌های هدف شامل نوجوانان و جوانان، بیماران سرطانی و خانواده‌ها، سیاست گذاران و مجریان خارج از حوزه سلامت هستند.
 
شعار پویش ملی مبارزه با سرطان «سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید» عنوان شده و در این هفته علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، جلب مشارکت ذی نفعان و تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی با هدف آگاه سازی مردم در زمینه پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است.
 
۲ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید