اخبار

۲ طرح توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد

۲ طرح توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد

۲ طرح توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و رییس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح و به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل مرکز سی سی یو بیمارستان آیت الله طالقانی و مرکز سکته حاد مغزی بیمارستان فارابی در شهر کرمانشاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارتباط با جزییات این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز سکته حاد مغزی بیمارستان فارابی در فضایی به متراژ ۴۰۰ متر مربع و هزینه بازسازی ۴۶۰ میلیون تومان افتتاح شد.

دکتر محمودرضا مرادی به تجهیز این مرکز به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: امکانات این مرکز شامل مونیتورینگ بیماران سکته مغزی و مونیتورینگ بیماران صرعی و تشنجی است.

وی اظهار داشت: این مرکز اولین و تنهاترین مرکز فوق تخصصی مونیتورینگ بیماران صرعی در غرب کشور و اولین مرکز متمرکز بستری بیماران سکته حاد مغزی SCU در غرب کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین به تشریح پروژه های بیمارستان آیت الله طالقانی پرداخت و گفت: پروژه سالن های ورودی بیمارستان طالقانی با اعتبار مالی ۴۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی ساخته شده است.

دکتر مرادی اقدامات اجرا شده در این پروژه را هزار و ۵۰۰ متر سرامیک که ۹۰۰ مترمربع سرامیک بدنه و ۶۰۰ متر سرامیک کف سالن ذکر کرد.

اصلاح سقف ها به میزان ۶۰۰ متر مربع و بهسازی شیب ورودی اورژانس به بخشها و سالن سی تی اسکن از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی پروژه تعویض و تجهیز استاندارد کردن آسانسورها که بعداز ۴۷ سال با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون، ۲ آسانسور تخت بر مخصوص بیماران، یک آسانسور نفربر و یک آسانسور غذابر مخصوص آشپزخانه را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح ذکر کرد.

دکتر مرادی به طرح آی سی یو بیمارستان طالقانی نیز اشاره کرد و گفت: این بخش با ظرفیت ۱۴ تخت و متراژ تقریبی ۶۰۰ متربع دارای تجهیزات کامل مانیتورینگ، تخت، ونتیلاتور، اتاق ایزوله با هوای فشار منفی و سیستم هواساز است.
وی اعتبار مالی، تجهیزاتی و عمرانی را در مجموع چهار میلیارد تومان اعلام کرد.
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید