اخبار

بیمارستان "طالقانیِ" 50 ساله نونوار می‌شود

بیمارستان "طالقانیِ" 50 ساله نونوار می‌شود

بیمارستان طالقانی حالا با قدمتی بیش از 50 سال مرکز ترومای غرب کشور بوده و علاوه بر پنج استان غربی کشور، خدمات رسانی به بیماران کشور عراق را نیز برعهده دارد.

این بیمارستان با وجود خدمات ارزشمندی که به بیماران ارائه می‌کند، چهره مناسبی نداشته و از وضعیت خوبی به لحاظ ساختمان و فضای فیزیکی برخوردار نیست.

با توجه به اهمیت فعالیت این بیمارستان و هزینه بالای ساخت بیمارستان جدید برای جایگزین کردن این بیمارستان، کار هتلینگ بیمارستان طالقانی و بازسازی و نوسازی بخش های مختلف آن در دستور کار قرار گرفت

امروز(20 بهمن) با حضور جمعی از مسئولین بخشی از هتلینگ این بیمارستان به بهره برداری رسید و آنطور که رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌گوید کار نوسازی کامل بیمارستان و هتلینگ آن سال آینده به پایان می رسد.

دکتر محمودرضا مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان طالقانی یکی از قدیمی‌ترین بیمارستانهای استان است که بیش از نیم قرن قدمت دارد.

وی افزود: این بیمارستان علی رغم خدمات ارزشمندی که ارائه می‌دهد، شکل و ظاهر مناسبی ندارد و در همین راستا انجام هتلینگ بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.

دکتر مرادی تصریح کرد: امسال هتلینگ راهروها و ورودی های بیمارستان انجام شده و سه آنسور این بیمارستان بعد از 47 سال تعویض شده است.


وی افزود: علاوه بر اینها فضای سی تی اسکن و ام آر آی نیز در این بیمارستان ایجاد شده و قرار است درکنار ساخت و ساز، تجهیزات بیمارستان نیز ارتقا پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این بیمارستان هم اکنون صاحب یک سی تی اسکن و دستگاه ام آر آی است که به زودی دستگاه دوم سی تی اسکن به آن اضافه می‌شود، همچنین یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال هم اخیرا به این بیمارستان داده شده است.

وی افزود: آزمایشگاه این بیمارستان هم نوسازی شده و سالن غذاخوری پرسنل هم در حال نوسازی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است تا سال آینده هتلینگ بیمارستان به پایان برسد، گفت: اعتبارات انجام این کار فراهم شده و امیدواریم مشکل خاصی از جمله نوسانات قیمت پیش نیامده و بتوانیم این بیمارستان را سال آینده با هتلینگ کامل تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوسازی و هتلینگ بیمارستانها، به ویژه بیمارستان طالقانی با حجم بالای مراجعات کار بسیار دشواری است، چرا که باید یک بخش را خالی کرده و تعمیر کنیم و همین امر مشکلاتی را برای بیماران و پرسنل بیمارستان ایجاد می کند.

به گفته مرادی تاکنون برای انجام بخشی از هتلینگ بیمارستان طالقانی و سایر اقدامات نوسازی آن حدود شش میلیارد تومان هزینه شده است.

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید