اخبار

کرمانشاه جایگاه ویژه ای در بخش درمان غرب کشور دارد

کرمانشاه جایگاه ویژه ای در بخش درمان غرب کشور دارد
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح طرح های توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی و ارایه خدمات کیفی به بیماران در کرمانشاه ، این استان را به قطب‌ درمانی غرب کشور تبدیل کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سالاری افزود: تلاش های دانشگاه علوم پزشکی در راستای توسعه و ارتقا مراکز بهداشتی ، درمانی در استان، در کنار امور جاری حوزه سلامت  شایسته  تقدیر است.
 
وی با بیان اینکه در سال های اخیر در سایه حمایت‌های دولت و تلاش‌های مجموعه این دانشگاه شاهد افزایش شاخص‌های کمی و کیفی حوزه سلامت در استان هستیم گفت: حوزه سلامت یکی از مهمترین بخش‌ها برای مردم و مسوُولان است و دولت به صورت همه جانبه از توسعه کمی و کیفی بخش سلامت در استان حمایت می‌کند.
 
وی افزود: ارایه خدمات کیفی و به موقع به مردم یکی از اولویت‌های دولت در بخش بهداشت و درمان است واکنون به واسطه مراکز خوب درمانی، کادر مجرب پزشکی و دلسوز و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمات خوبی در بخش سلامت در استان انجام می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: توسعه بخش سلامت یکی از نیازهای استان است و باتوجه به افزایش جمعیت و حضور بیماران استان‌های همجوار و کشورهای همسایه باید امکانات، فضاها و تجهیزات بخش سلامت را به روز نگه داریم.
 
وی افزود: امروزه هزینه توسعه درمانی بسیار بالا است و برای راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی اکنون پنج میلیارد تومان هزینه نیاز است که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی با برنامه‌ریزی به خوبی توانسته مشارکت بخش خصوصی را جلب کند و امروز شاهد مقدمات ایجاد مراکز درمانی بخش خصوصی در استان هستیم.
 
سالاری با بیان اینکه اکنون ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در استان کرمانشاه در حال ساخت است گفت: تلاش مجموعه مدیریتی استان ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی ، درمانی و توسعه آن به منظور تامین نیازهای درمانی مردم استان، استان های همجوار و کشورهای همسایه از جمله عراق است.
 
وی گفت:پاسخگویی به مردم در بخش سلامت یکی دیگر از اولویت های استان است و باید در زمینه علم، دانش، فناوری و تجهیزات و امکانات خود را به روز نگه داریم و آمادگی پیشگیری برای مقابله با بیماری های جدید را داشته باشیم.
 
سالاری گفت: باتوجه به کمبود منابع دولتی، بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در این بخش نیازهای مردم را تامین کند.
 
گفتنی است در حال حاضر  ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.
 
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید