اخبار

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه: کُشندگی "کرونا" از "آنفلوآنزا" کمتر است

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه: کُشندگی "کرونا" از "آنفلوآنزا" کمتر است

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه مردم عادی هیچ نیازی به استفاده از ماسک در برابر کرونا ندارند.

دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه (سوم اسفند) شورای پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی برای کرونا تا حدودی طبیعی است اما نباید اجازه بدهیم این نگرانی زیاد شود، گفت:مهمترین نکته درباره ویروس کرونا ضریب سرایت بالای آن نسبت به برخی دیگر از ویروس‌ها است.

وی ادامه داد: برخلاف ضریب سرایت بالای این ویروس، اما میزان کشندگی آن 2.1 درصد است که از میزان مرگ و میر آنفلوانزا که چهار تا پنج درصد بود، کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اضافه کرد: البته این ویروس هر روز چهره متفاوتی را از خود نشان می‌دهد و ممکن است این موارد تغییراتی داشته باشد.

دکتر شکیبا با بیان اینکه کرونا در افراد معمولی و جوانان خطر چندانی ندارد، اظهار کرد: افراد جوانی که مشکل زمینه‌ای ندارند، در صورت ابتلا به کرونا با چند روز استراحت خوب می‌شوند.

وی مهمترین نکته درباره کرونا را پیشگیری از این ویروس خصوصا با شست و شوی مکرر دست‌ها دانست و عنوان کرد: کرونا تا شش روز بر روی سطوح زنده می‌ماند و انتقال آن از این طریق بسیار قابل توجه است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه درباره تاثیر استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا نیز تاکید کرد: استفاده از ماسک برای مردم عادی توصیه نمی‌شود و حتی خود ماسک می‌تواند منجر به ایجاد عفونت و آلودگی شود.

دکتر شکیبا از اقدامات خوبی که در استان برای مقابله با کرونا خصوصا در مرزها انجام شده نیز یاد کرد و گفت: مبادی ورودی و خروجی با جدیت کنترل می‌شود. به علاوه تردد افراد خارجی در استان خصوصا چینی‌ها را به طور کامل رصد می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه همکاری بیشتر دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا را نیز ضروری خواند و گفت: در برخی مراکز پرخطر مانند مراکز نگهداری سالمندان، زندان‌ها و ... باید تدابیر بهداشتی بیشتر رعایت شود.

دکتر شکیبا خواستار وجود صابون مایع به اندازه کافی در مدارس شد و افزود: در کنار این موارد باید به مباحث آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به آموزش‌های متعددی که تا کنون ارائه شده، گفت: یکی از گروه‌های پر خطر کولبران هستند که برای آنها نیز آموزش‌های ویژه در نظر گرفته شده است.
۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید