اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیر تامین نیازهای دارویی است

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیر تامین نیازهای دارویی است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تمام توان پیگیر تأمین ملزومات پزشکی و داروهای موردنیاز برای مقابله با کرونا ویروس هستیم.

دکتر قباد محمدی روز یکشنبه در جلسه کمیته تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضد عفونی کننده تلاش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

وی اظهارداشت: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد.

بستری شدن پنج نفر مشکوک به کرونا در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه بیمارستان سوختگی و سوانح گلستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده، است، گفت: ۱۰ درصد ظرفیت تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نظامی استان به منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: ۱۲ تخت آی سی یو، ۵۰ تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت های این بیمارستان است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش های آنان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در روزهای آینده بین پرسنل توزیع خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه را راه اندازی کرده و اعلام کرده با راه اندازی این مرکز، کارشناسان بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سئوالات همکاران و شهروندان در خصوص بیماری کرونا هستند.

شهروندان استان کرمانشاه می توانند با شماره ۳۷۲۶۶۵۵۶ با این مرکز تماس بگیرند.

۵ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید