اخبار

آماده باش کلیه نیروی های اورژانس استان در شب چهارشنبه آخر سال

آماده باش کلیه نیروی های اورژانس استان در شب چهارشنبه آخر سال

 مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا حضور مردم در مراسم چهارشنبه آخر سال کاهش خواهد یافت امادر هرصورت نیروهای اورژانس در این شب آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند خدمات رسانی سریعی داشته باشند.

اکبرآزادی در گفتگو با ایسنا گفت: در این شب تعداد ۱۵۰ نیروی عملیاتی، ستادی و واحد دیسپچ اورژانس در  ۶۲ پایگاه اورژانس استان حضور دارند و بقیه پرسنل بصورت آماده باش هستند ضمنا آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی در 5محل مشخص شده در شهرستان کرمانشاه استقرار دارند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی(ره) همانند سالیان گذشته پذیرای مصدومان سوختگی است و افراد باید مصدومان خود را به این بیمارستان ارجاع دهند.

آزادی گفت: سال گذشته درچهارشنبه آخر سال در مجموع ۱۰۳ نفر شامل ۸۱ مرد و ۲۲ زن در استان مصدوم شدند که از این تعداد ۸۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شده و ۲۳ نفر بستری شدند.

به گفته وی بیشترین آسیب مصدومان این شب مربوط به تروما و در مرحله بعد سوختگی بود که عمده آسیب نیز مربوط به ناحیه دست و چشم افراد بود.

آزادی گفت: نوجوانان بیشترین گروه سنی در معرض آسیب در این شب هستند و عمده مصدومان  سال گذشته با ۴۴مورد مربوط به رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال بود و گروه سنی زیر ۱۰ سال یعنی کودکان با ۲۲ مورد آسیب در رتبه بعدی قرار داشتند.

وی گفت: این آمار نشان می‌دهد نوجوانان و کودکان بیش از همه در معرض آسیب هستند و والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود در این شب داشته باشند.

آزادی  به والدین توصیه کرد تا در این شب به هیچ عنوان فرزندان خود را تنها نگذارند و با توجه به شیوع کرونا در منزل بمانند و در محیط خانه فضای شادی و نشاط را برای فرزندان  فراهم کنند.

اوهمچنین از خانواده ها درخواست کرد نسبت به برپا کردن آتش در محیط پارکینگ و محیط های کوچک و بسته جدا خودداری کنند چرا که  این امر می‌تواند موجب آتش سوزی های گسترده شود.

در صورت بروز حادثه آتش سوزی سریعا با شماره ۱۲۵و در صورت بروز حادثه سوختگی و یا تروما برای افراد با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید.

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۶:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید