اخبار

دکتر روشنی: بر کلیه فرآیند‌های تغذیه ای بیمارستان‌های بیماران کرونا نظارت می‌شود

دکتر روشنی: بر کلیه فرآیند‌های تغذیه ای بیمارستان‌های بیماران کرونا نظارت می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده و ابلاغی در خصوص نحوه تغذیه بیماران کرونا اقداماتی توسط واحد تغذیه بالینی معاونت درمان صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهمن روشنی از ویزیت منظم بیماران طبق ضوابط تغذیه ای توسط کارشناس تغذیه بیمارستان خبرداد و گفت:توجه ویژه به تامین انرژی و پروتئین کافی در بیماران مبتلا جهت تنظیم برنامه غذایی بیماران و سرو مایعات گرم انواع سوپ، فرنی، شله زرد و ... در کنار غذا از جمله. این اقدامات است.

وی سرو دو نوبت میان وعده مقوی و بهداشتی(میوه،آجیل بسته بندی، شیر، خرما بسته بندی و ...) برای بیماران، سرو میان وعده به پرسنل در بیمارستانهای سنتر کرونا ، سرو مایعات گرم برای بیماران و پرسنل در میان وعده ها و حذف دورچین سبزیجات خام و جایگزینی با انواع پخته را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

دکتر روشنی از توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف در بخشهای ریفرال کرونا و ایزوله و مدیریت پسماند ظروف عفونی ، توزیع آب معدنی به همراه غذا در وعده ناهار و شام ، توجه به پخت کامل ،سالم و ایمن مواد گوشتی و تخم مرغ و حذف غذاهای نیم پز و حذف ژتون و دستگاه انگشت نگار در غذاخوری های بیمارستان نیز خبر داد.

معاون درمان دانشگاه همچنین گفت:حذف وسایل و ظروف غیر ضروری مشترک مثل رومیزی نمکدان پارچ آب و...در غذاخوری ها و نیز توجه به سلامت و چک پرسنل آشپزخانه در هنگام ورود ، الزام آنان به استفاده از کلیه لوازم حفاظت فردی و آموزش و نظارت بر پرسنل جهت رعایت کامل اصول بهداشت فردی در هنگام توزیع غذا نیز در بیمارستانها انجام شده است.

دکتر روشنی انجام شیفت بندی کارشناسان تغذیه بیمارستانها در زمان تعطیلات جهت نظارت بر نحوه آماده سازی، تهیه ،سرو و توزیع غذاهر سه وعده را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ۱۷:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید