اخبار

"کرونا" در دید و بازدیدها منتقل می‌شود/‌ نوروز امسال در خانه بمانید

"کرونا" در دید و بازدیدها منتقل می‌شود/‌ نوروز امسال در خانه بمانید

 

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش شیوع کرونا در اجتماعات، از تمام مردم خواست تا نوروز امسال در خانه مانده و بطور جد از هرگونه دید وبازدید و سفرهای نوروزی اجتناب کنند.

کیوان خاصی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کرونا ویروس بیماری واگیردار تنفسی با قابلیت ایجاد همه گیری در جوامع انسانی است، گفت: ویروس کرونا تقریباً اختصاص به کشور و منطقه‌ای ندارد و بیشتر کشورهای جهان به این ویروس مبتلا شده اند و همه افراد سختی هایی که ما در حال حاضر در کشور متحمل می شویم را به نوعی در دیگر نقاط جهان تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به قدرت سرایت بالای این بیماری، گفت: تنها راه مقابله موثر با این بیماری کنترل آن و قطع زنجیره انتقال این بیماری است که جز از طریق ممانعت از تجمعات انسانی امکان پذیر نیست.

خاصی با اشاره به رسم دید و بازدید نوروزی در ایران، گفت: صله رحم در میان ایرانیان جایگاه بالایی دارد، اما امسال باید برای حفظ جان خود و دیگران این رسم دیرینه را کنار بگذاریم و در خانه بمانیم.

وی تاکید کرد: هرگونه تجمع حتی کوچک، می‌تواند به زنجیره انتقال این بیماری کمک کند، بنابراین برای قطع این زنجیره باید مردم امسال همت کرده و در خانه بمانند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد، افراد امسال از طریق فضای مجازی و یا بصورت تلفنی عید نوروز را به بستگان خود تبریک بگویند.

وی با اشاره به خطرات بسیار این بیماری برای افراد مُسن از تمام افراد خواست تا به هیچ عنوان به منزل بزرگان فامیل نرفته و حال مادربزرگ ها و پدربزرگ ها را از راه دور و به بصورت تلفنی جویا شوند.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری اقتصاد و اشتغال و تردد مردم را با مشکل مواجه کرده، تاکید کرد: همه باید همت کنند تا این بیماری هرچه سریعتر از بین رفته و از جامعه خارج شود و تنها راه آن در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است.

۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید