اخبار

... با شما مقدور است

... با شما مقدور است
 
 
یادداشت دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه 
 
                ▫️به نام خدا ▫️
 
 همه کارشناسان و صاحب نظران سلامت اذعان می دارند که برنامه های بهداشتی ، بدون همکاری عامه مردم به توفیق مطلوب دست پیدا نمی کند ، به ویژه اگر این برنامه در مقوله پیشگیری و مقابله با همه گیری باشد ،اهمیت مشارکت مردم چند برابر می شود.
 
 آنچه در بیش از یک ماه گذشته و به دنبال ورود ویروس کرونای جدید به کشور و استانمان رخ داد ، با پستی و بلندی ها و بیم و امیدهایی برای حافظان سلامت همراه بود. گاه بیم ابتلا در مواجهه نزدیک و نفس به نفس با بیماران ، تا امید جان بخشی و نجات دردمندان ، بیم طرد از سوی خانواده تا امید رهایی از چنگ بیماری برای جامعه ، بیم بی توجهی عده ای به دستورات بهداشت و پیشگیری ، تا اقبال عده زیادی به رعایت این دستورات و... .
 
اما پس از یک ماه ، اکنون در جایی ایستاده ایم که باز هم مجموعه ای از بیم ها و امیدها ما را احاطه کرده است، اما به روشنی ، امیدها بر دغدغه ها و نگرانی ها برتری یافته و سرمنشا این نسیم امیدبخش ، چیزی جز همدلی دولت و مردم برای قطع زنجیره کرونا در کشورمان نیست.
 
حال که توسط دولت ، دستورات مفید و موثری برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس که در حقیقت درجهت خواست و مطالبه مردمی بوده ، ابلاغ و اجرایی شده است، انتظار خدمتگزاران همیشگی سلامت ،برای پاسداری از صحت و عافیت شما بیشتر شده است.
 
بیایید در روزها و هفته های حساس پیش رو، با هم اما دور از هم به مقابله جدی تر و همه جانبه تر با ویروس مهاجم برخیزیم. برخاستن و رزمیدن شما در این میدان ، همانا کاهش تردد و در خانه ماندن است. خوب می دانیم که این ماندن و مراعات کردن ، برای تعداد زیادی از افراد جامعه، هم از دیدگاه اقتصادی و تامین معیشت، هم از نگاه خانوادگی و روانشناختی و هم از دیدگاه علایق شخصی و مراودات اجتماعی و خویشاوندی سخت و طاقت فرساست ، اما ناچارم بگویم چاره ای نداریم و این راه تنها راه ما و خانواده هایمان برای در امان ماندن از گرفتاری ها و عواقب سخت بیماری است.
 
 از همه شما می خواهم همانگونه که تاکنون برای سلامت خود و عزیزان تان اهمیت بسیاری قائل شده اید، ازین پس نیز به همت خود برای غلبه بر این مشکل بیفزایید تا با دوری شما از ابتلا، شاهد کاهش بار بیماری و مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها باشیم و کارکنان بخش های بهداشتی و درمانی بتوانند بهترین خدمت را برای بازگشت سریعتر تندرستی مبتلایان انجام دهند.
 
در پایان با تقدیر از همه شما مردم عزیز ، مسوولان دلسوز بخصوص حافظان سلامت که به عنوان فرزندان، خواهران و برادران شما روزهای خوش نوروز را در مراکز بهداشتی و بخش های درمانی گذرانده و به جای لمس نسیم بهاری در دامان طبیعت ، در لباس های سنگین و طاقت فرسا محبوس شدند ،خطاب به مردم استان عرض می نمایم که امیدواری ما به همت شما در رسیدن به هدف عالی پاک کردن جامعه از کابوس کووید 19 است:
 
ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید
هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند
 
۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۶:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید