اخبار

محصولات غذایی صنعتی دارای مجوز را با اطمینان مصرف کنید

محصولات غذایی صنعتی دارای مجوز را با اطمینان مصرف کنید

 

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگا گفت: با توجه به مستندادت علمی موجود برای از بین بردن ویروس کرونا در مواد غذایی به دمای حداقل 60 درجه ی سانتی گراد و ترجیحا 70 درجه سانتی گراد نیاز دارد که این مسئله در صنایع غذایی اتفاق افتاده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش رواط عمومی دانشگاه دکتر شهریار مستوفی گفت:مردم عزیز در این ایام میتوانند مواد غذایی صنعتی را با اطمینان مصرف کنند زیرا مواد اولیه کاملا سالم سازی شده و در پروسه تولید کلیه استانداردها و ضوابط موجود در صنایع غذایی رعایت می شود. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که در خصوص محصولات غذایی غیر صنعتی هم در ماده ی اولیه و هم در بعد از تولید احتمال آلودگی وجود داشته و تا حد امکان در شرایط کنونی که با اپیدمی ویروس کرونا روبه رو هستیم از خرید مواد غذایی رو باز و سنتی جدا خودداری گردد .

وی افزود: لبنیات بسته بندی و صنعتی دارای مجوز از سازمان غذا  و دارو را با اطمینان مصرف کنید زیرا شیر پاستوریزه در طول فرایند تولید برای 15 ثانیه در معرض دمای حداقل 75 درجه سانتی گراد قرار گرفته و الودگی احتمالی را به راحتی از بین می برد اما در خصوص شیر های استریلیزه دما به مراتب بالاتر است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

دکتر مستوفی خاطرنشان ساخت: در فرآیند های پخت و آماده سازی فراوردهای گوشتی صنعتی دما بالای 70 درجه سانتی گراد بوده و جای نگرانی در خصوص این محصولات در صورت دارا بودن مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو نیست. نکته ی قابل توجه در خصوص کالباس احتمال بروز الودگی ثانویه به هنگام باز کردن بسته بندی و برش زدن آن است که باید در این زمینه اصول بهداشتی به درستی اعمال شود .

وی با اشاره به خرید نان به عنوان پرمصرف ترین ماده غذایی گفت: در نان های  کاملا صنعتی و بسته بندی شده ی دارای پراونه ی بهداشتی احتمال آلودگی وجود نداشته و با اطمینان می توان نسبت به مصرف آنها اقدام کرد. نکته قابل توجه در خصوص نان های سنتی این است که با توجه به حرارات کافی در فرآیند پخت مشکلی از نظر آلوگی وجود نداشته اما احتمال آلودگی بعد از فرآیند پخت در زمان تحویل به مشتری وجود داشته که در این زمینه نکات بهداشتی به طور کامل در نانوایی ها می بایست رعایت شود تا آلودگی ثانویه به وجود نیاید .

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا  اکیدا توصیه می گردد مردم عزیز اصراری برای مصرف ابمیوه های باز و لبنیات غیر پاستوریزه همچون شیر، خامه و بستنی نداشته باشند و   مصرف فرآورد های غذایی صنعتی پروبیوتیک ( فراسودمند ) مانند ماست و پنیر را افزایش دهند زیرا میتوانند برای تقویه سیستم ایمنی بدن مفید باشند.

۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید