اخبار

نحوه فعالیت مطب ها ی استان در هنگام شیوع کرونا

نحوه فعالیت مطب ها ی استان در هنگام شیوع کرونا
 
رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان نظام پزشکی همکاران پزشک عمومی و متخصصین  بیماری‌های داخلی، عفونی، اطفال و ریه باید با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل بر اساس پروتکل‌های اعلامی و نوبت دهی مناسب به بیماران برای ویزیت و معاینه بیماران اقدام نمایند.

 

دکتر محمدباقر حیدری افزود: همچنین توجه به ضرورت درمان یا ادامه درمان بیماران مبتلا به بیماری های مهم و پیشرونده غیرکرونایی از قبیل بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان ها، دیابت، بیماری های اورژانسی و ...، مطب همکاران مرتبط با این بیماری‌ها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری مکانی و زمانی مناسب برای بیماران به کار و فعالیت بپردازند.

 
وی اظهار داشت: اقدامات درمانی برای بیماری‌های ضروری در درمانگاهها و کلینیک‌های شبانه روزی  با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل انجام شود و این مراکز نیز باید همچون گذشته فعالیت کنند.
 
دکتر حیدری گفت: داروخانه های ۲۴ ساعته و شبانه روزی نیز باید فعال باشند و مسائل حفاظتی توسط مردم  در هنگام مراجعه وهمچنین کارکنان دارو خانه ها به طورکامل رعایت شود.
 
وی همچنین گفت:  از بیستم فروردین ماه به بعد مطب هایی که باعث کاهش بار بیماران کرونا می شود شامل پزشکان عمومی و متخصصین  بیماری‌های داخلی، عفونی، اطفال و ریه باید با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل همچنان  فعالیت نمایند.
 
وی افزود: همچنان ضرورتی برای فعالیت  مطب ها و کلینیک هایی که اعمال جراحی  زیبایی ، اورتودنسی و کارهای غیراورژانسی را انجام می دهند وجود ندارد. 

 

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین گفت:فعالیت  سایر مطب ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل حفاظتی  توسط بیمار ، همراه بیمار و پزشکان و افرادی که در مطب ها کار می کنند امکان پذیر خواهد بود.
 
وی به شهروندان تومیه کرد: اگر کار غیر ضروری و غیر اورژانسی دارند و بیماریی دارند که درمان آن را می توانند به فرصتی دیگر موکول کنند، در حال حاضر به مطب ها مراجعه نکنند در صورت ضرورت و اورژانسی بودن در هنگام مراجعه به مطب ها حتما موارد بهداشتی و حفاظتی را انجام دهند‌.
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ۲۰:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید