اخبار

دستورالعمل فعالیت بیمارستان‌ها و مطب‌های بخش خصوصی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند اعلام شد.

دستورالعمل فعالیت بیمارستان‌ها و مطب‌های بخش خصوصی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند اعلام شد.
 
دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت:فعالیت بیمارستان‌ها و مطب‌های در بخش خصوصی ضمن رعایت اصول مراقبتی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، حفاظت فردی و همگانی و کنترل تعداد ویزیت بیمارستان‌ها در ساعت به شرح زیر بلامانع خواهد بود:
 
فعالیت مطب‌های متخصصین رشته‌های داخلی، عفونی، اطفال، زنان و کلیه رشته‌های فوق تخصصی داخلی بدلیل ارتباط کاری و لزوم ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و نقش این رشته‌ها در کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی الزامی می‌باشد.
 
سایر رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و نیز پزشکان عمومی و کارشناسان پروانه‌دار و ماماها نیز ضمن رعایت کلیه اصول بهداشتی مجاز به بازگشایی مطب‌های و دفاتر کار می‌باشند.
 
در خصوص فعالیت دندانپزشکان در بخش خصوصی، اولویت ارائه خدمات با بیماران اورژانسی ضمن رعایت کامل اصول حفاظت فردی و اصول مراقبتی موظف به ادامه فعالیت می‌باشند.
 
کلیه موسسات تشخیصی و درمانی با رعایت نوبت کاری مندرج در پروانه بهره‌برداری و نیز رعایت کامل اصول حفاظت فردی و اصول مراقبتی موظف به ادامه فعالیت می‌باشند.
 
فعالیت پزشکان و اعضاء هیئت علمی در مراکز تابعه دانشگاه و نیز سایر بیمارستان‌ها در رشته‌های داخلی، عفونی، زنان، اطفال و نیز رشته‌های فوق تخصصی داخلی در کلینیک‌های ویژه دانشگاه و درمانگاه ‌های کلیه مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان‌ها الزامی می‌باشد.
 
بدیهی است سایر رشته‌ های تخصصی و فوق تخصصی در صورت تمایل با هماهنگی مدیریت کلینیک ویژه و مدیریت مراکز ضمن رعایت کلیه ضوابط یاد شده مجاز به فعالیت می‌باشند.
 
نوبت‌دهی اینترنت و نیز سایر اقدامات لازم به منظور جلوگیری و کاهش ازدحام بیماران در فضای مطب‌های به جهت پیشگیری از شیوع بیماری الزامی است.
 
انجام اعمال جراحی و پروسیجرهای غیر اورژانسی از قبیل اسپیرومتری، برونکوسکوپی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و نیز تزریق ژل، بوتاکس، لیزر موهای زائد و خدمات لاغری و ... تا اطلاع ثانوی در کلیه مطب‌ها و موسسات درمانی ممنوع می‌باشد.
 
در خصوص موسسات سوء مصرف مواد، با افزایش مدت زمان دوز منزل، همچنین کاهش ساعت کاری مراکز به مدت یک ساعت و تقلیل روزهای کاری موسسه به نحوی که بیماران دارو و خدمات مناسب دریافت نمایند، بلامانع است.
 
به کلیه مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان توصیه می‌گردد، از انجام اعمال جراحی غیر ضروری خودداری به‌عمل آورده و در صورت نیاز بیماران به جراحی ضروری، قبل از اقدام وضعیت بیمار از لحاظ ابتلا به ویروس کووید_۱۹ (شامل Chest X RAY, HRCT, PCR) بررسی گردد.
 
متذکر می‌گردد کلیه موسسات، مراکز درمانی، مطب‌ها و دفاتر کار به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که دستورالعمل کنترل عفونت دقیقا رعایت گردد.
 
بدیهی است در صورت ابلاغ بخشنامه جدید مراتب متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.
 
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ۰۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید