اخبار

هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنید

هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنید

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: استفاده از ماسک در خارج از منزل و نحوه صحیح پوشیدن و خارج کردن آن، تاثیر بسیار زیادی در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا دارد از این مردم باید حتما از این پوشش حفاظتی در برابر ویروس کرونا استفاده کنند.

دکتر شاپور جهانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم باید به این نکته توجه کنند چنانچه فرد بیمار کرونایی و افراد سالم در تماس با او هر ۲ از ماسک استفاده کنند تا ۹۸ درصد از انتقال بیماری کرونا پیشگیری و جلوگیری می شود.

وی اظهارداشت: کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته است و هر روز چهره جدیدی از آن در جهان شناخته می شود و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کردن فاصله اجتماعی و انجام توصیه های بهداشتی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: ویروس کرونا امکان دارد تا مدت زیادی در بین ما باشد و ما باید با تغییر سبک زندگی متفاوت و جدید، این ویروس منحوس را از خود دور نگه داریم.

او اضافه کرد: ارتقای آگاهی و سواد سلامت در راستای تغییر سبک زندگی مردم با جذب سفیر سلامت و هر خانه یک پایگاه بهداشت می تواند در کنترل موج های جدید بیماری کمک کننده باشد از این رو همه با هم به پویش هرخانه یک پایگاه سلامت بپیوندیم.

جهانی ادامه داد: سالمندان. بیماران قلبی. دیابتی. فشارخونی و دیگر بیماران زمینه ای و اطرافیان آن ها باید در خصوص بیماری کرونا اقدام های سخت گیرانه بیشتری را رعایت کنند.

او عنوان داشت: مردم باید خدمات موردنیاز خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و در حد امکان از تردد در امکان عمومی خودداری کنند و با اجرای پویش در خانه بمانیم و «نه به سفر» به کنترل بیماری کرونا کمک کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: سفید اعلام شدن وضعیت این شهرستان به معنی پایان کرونا نیست و نیاز است آموزش ها و توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ادامه یابد چون تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است و راه دیگری جز این وجود ندارد.
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید