اخبار

دومین دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان گلستان کرمانشاه تحویل شد

دومین دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان گلستان کرمانشاه تحویل شد

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از تحویل دومین دستگاه اکسیژن‌ساز باظرفیت ۵۰۰ لیتر بر دقیقه به بیمارستان گلستان شهر کرمانشاه خبر داد.

دکتر تورج شیرزادیان روز جمعه افزود: بعد از تحویل بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان به مرکز آموزشی درمانی فارابی، با پیگیری به عمل آمده توسط تیم مدیریتی دانشگاه دومین دستگاه اکسیژن ساز مرکزی ثابت با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر دقیقه امروز تحویل مرکز گلستان شد تا در اولین فرصت جایگزین دستگاه ۳۲۰ لیتر بر دقیقه موجود در مرکز گردد.

او گفت: یک دستگاه ۵۰۰ لیتری دیگر نیز به زودی برای یکی دیگر از مراکز درمانی تابعه دانشگاه وارد کرمانشاه خواهد شد.

وی گفت: برای خرید این سه دستگاه حدود ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر شیرزادیان افزود: باتوجه به اینکه براساس گایدلاین های درمانی، یکی از موثرترین شیوه های درمان کووید ۱۹ اکسیژن تراپی است، با پیش بینی های به موقع تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

درمان و مداوای بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه اکنون در بیمارستان های گلستان و فارابی در مرکز استان انجام می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید