اخبار

جامعه محور کردن نظام سلامت هدف اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است

جامعه محور کردن نظام سلامت هدف اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، جامعه محور کردن نظام سلامت را هدف اصلی اجرای طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت” دانست و گفت: این طرح ملی همزمان با سراسر کشور اکنون در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زیر ساخت مناسبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد و با استفاده از تجربیات حاصله در استان‌های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در استان اجرا شود.

او گفت: بر اساس این برنامه در هر خانواده یک سفیر سلامت خانوار (فردی داوطلب با حداقل هشت کلاس سواد خواندن و نوشتن) در دوره‌های آموزش حضوری و مجازی خودمراقبتی شرکت کرده و مسوُولیت مراقبت سلامت خود، خانواده و جامعه را برعهده می‌گیرند.

وی اظهار داشت: با اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» یک سطح پایه، به سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی اضافه می شود که توسط سفیر سلامت جذب شده، ارایه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه و برخی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده ها منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامه، جامعه محور کردن نظام سلامت است و محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت و ... ارائه می شود تا این آموزش ها در درون خانواده ها، نهادینه شود.

دکتر شکیبا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی افراد، تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف از طریق آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان ساده، از نکاتی است که در اجرای مرحله ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مد نظر است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۴ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

دکتر لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

او گفت: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید