اخبار

تلاش برای راه افزایش ۱۴ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته جدید در مقطع دکترا به رشته های تحصیلی دانشکده بهداشت

تلاش برای راه افزایش  ۱۴ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته جدید در مقطع دکترا به رشته های تحصیلی دانشکده بهداشت
 
 
رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه از تلاش برای راه افزایش ۱۴ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته جدید در مقطع دکترا به رشته های تحصیلی این دانشکده خبر داد.
 
دکتر پاسدار در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت:دانشکده  بهداشت کرمانشاه با همکاری اساتید توانمند و مجرب، در عرصه های آموزشی و پژوهشی و توسعه کمی و کیفی گروه های آموزشی، آزمایشگاه های تخصصی، مراکز تحقیقاتی و توسعه روش های نوین آموزشی فعالیت قابل توجهی داشته است.
 
وی اظهار داشت:گروه های آموزشی در این دانشکده شامل :آمار زیستی ، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت،اپیدمیولوژی ، بهداشت عمومی ، مهندسی بهداشت حرفه ای و مهندسی بهداشت محیط می باشد.
 
رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه تعداد ۳۹۳ دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند که از این تعداد  ۱۱ نفر در مقطع دکترا، ۷۵ نفر کارشناسی ارشد و ۳۰۶ نفر در مقطع کارشناسی اعلام کرد و گفت:از ۲۰ نفر نخست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ۸ نفر یعنی ۴۰ درصد آنها مربوط به اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت هستند.
 
دکتر پاسدار افزود:چهار درصد از اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت استاد، ۱۰ درصد دانشیار، ۲۶ درصد استادیار و یک درصد مربی هستند.
 
وی خبر داد:کسب رتبه های برتر کشوری در مقاطع دکترا ی تخصصی و کارشناسی ارشد توسط دانشجویان پر تلاش رشته مهندسی بهداشت محیط از افتخارات این دانشگاه در سالهای اخیر است. 
 
به گفته وی در حال حاضر  در این دانشکده در رشته های علوم تغدیه، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، آوزش بهداشت،اپیدمیولوژی،ایمنی مواد غذایی و بهداشت حرفه ای در مقطع  کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو داریم.
 
همچنین افزود: دو رشته تحصیلی در مقطع دکترا  از جمله دکترای مهندسی بهداشت محیط و دکترای آمار زیستی و همچنین  دوره Ph.D Research اپیدمیولوژی در این دانشکده تاسیس شده است و جذب دانشجوی پسا دکتری نیز در این دانشکده   انجام می شود. 
 
دکتر پاسدار با بیان اینکه به زودی تعداد ۱۴ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکترا به رشته های تحصیلی دانشکده بهداشت کرمانشاه  اضافه خواهد شد گفت: راه اندازی رشته های جدید مقطع کارشناسی ارشد شامل آلودگی هوا ، سم شناسی شغلی ،سم شناسی محیطی مدیریت پسماند در گروه بهداشت محیط، ارگونومی (مهندسی عوامل انسانی) مدیریت سلامت و ایمنی HSE درگروه بهداشت حرفه ای و ژورنالیسم  پزشکی و در گروه آمار زیستی از برنامه های این دانشکده  است. 
 
وی افزود:همچنین راه اندازی رشته های جدید دیگر در مقطع کارشناسی ارشد شامل سلامت و ترافیک ، پدافند غیر عامل در نظام سلامت ، اقتصاد سلامت و مدیریت خدمات بهداشتی در گروه بهداشت عمومی و ارزیابی فناوری سلامت  HTA ، اکولوژی انسانی گروه آموزش بهداشت، سلامت سالمندی گروه اپیدمیو لوژی از برنامه های آتی این دانشکده می باشد.   
 
دکتر پاسدار از راه اندازی رشته های جدید دیگر در مقطع دکترا شامل اپیدمیولوژی در گروه اپیدمیولوژی و آموزش بهداشت و ارتقا سلامت در گروه آموزش بهداشت را  از دیگر برنامه های دانشکده بهداشت کرمانشاه دانست.
 
وی افزود:همچنین مجوز ساخت آزمایشگاه تحقیقاتی برای اعضای هیات علمی فرصت مطالعاتی و دانشجویان پسادکترا به مساحت حداقل ۸۰ متر مربع، خرید ۱۵ دستگاه کامپیوتر و ۴ دستگاه پرینتر برای تجهیز مرکز کامپیوتر و حوزه پژوهش از مهمترین اقدامات جهت ارتقا این دانشکده مورد نیاز است.
 
رئیس دانشکده بهداشت گفت:مجوز ساخت فضای فیزیکی مناسب جهت کلاسهای آموزشی به مساحت ۱۵۰ متر مربع ، تبدیل وضعیت نیروهای مامور به خدمت به نامحدود در دانشکده ، مجوز جذب یک نفر  نیروی IT و تعویض پنجره کلاسها جهت صرفه جویی در انرژی از دیگر اقداماتی ست که در راستای ارتقا این دانشکده باید صورت گیرد.
  
 
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید