اخبار

پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا

پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا
 
به صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت  آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تسهیلات ویژه پرداخت می شود. 
 

 مسئول کارآفرینی واشتغال  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت:در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی  با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم کرده است.

 
محمد رشیدی اظهار کرد:صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی و کارفرمایان و خویش‌فرمایان مشمول، مشمول طرح در حوزه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  که در بازه زمانی اسفند ماه ۹۸ و فروردین ۹۹ فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.
 
وی گفت:موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری ازوزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی که درحوزه های درمانی وتشخیصی اعم از آزمایشگاهی وپاراکلنیکهای فعال  در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلامی شامل این تسهیلات خواهند بود.
 
 وی گفت:صاحبان کسب و کارهای بخش خصوصی سلامت  آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا می توانند جهت در یافت تسهیلات در سامانه کارا به آدرس اینترنتی  kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.
 
رشیدی افزود:ثبت‌نام در این سایت هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و واحدهای مشمول حتما، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.
 
به گفته وی  در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده کنند، مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نخواهد شد.
 
رشیدی بیان کرد:در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی خواهد بود که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.
 
گفتنی است میزان تسهیلات به ازای هرشاغل ۱۲ میلیون تومان هست  که بانرخ سود ۱۲ درصدومدت بازپرداخت ۲۴ درنظرگرفته شده است.
 
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید