اخبار

نذر خون تا اربعین ادامه دارد

نذر خون تا اربعین ادامه دارد
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای بیش از 680 واحد خون و پلاسما در روزهای تاسوعا و عاشورا در استان خبر داد.

دکتر پژمان صالحی فر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز طرح "نذر خون/ نذر پلاسما" در محرم امسال گفت: طبق روال هرساله در روزهای تاسوعا و عاشورا امسال نیز شاهد حضور پررنگ عزاداران حسینی در مرکز انتقال خون بودیم.

وی افزود: در این دو روز در مجموع 782 نفر به مرکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 670 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به افزایش بیش از دوبرابری مراجعان در هر یک از روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به روزهای عادی سال گفت: در روزهای عادی بطور متوسط 170 مراجعه کننده داریم، اما در روزهای تاسوعا و عاشورا این تعداد به حدود 400 نفر رسید.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه یادآور شد: از مجموع مراجعان اهدای خون در این دو روز، 89 درصد مرد و یازده درصد زن بودن و با تمهیدات اندیشیده شده کار خونگیری از عزاداران بدون ایجاد ازدحام صورت گرفت.

وی افزود: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز 13 مورد اهدای پلاسما داشتیم که با این تعداد مجموع اهدا کنندگان پلاسما در استان به حدود 250 نفر رسیده که عدد پایینی است.

دکتر صالحی فر تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار بهبود یافته کرونا در استان داریم و حداقل باید تاکنون بیش از هزار مورد اهدای پلاسما می داشتیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

این مسئول در ادامه با اشاره به استمرار طرح "نذر خون، نذر پلاسما" تا روز اربعین گفت: همچنان از تمام مردم و عزاداران حسینی تقاضامندیم برای اهدای خون مراجعه کرده و بیماران نیازمند خون را تنها نگذارند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی فصل سرما و نیاز به ذخیره مناسب پلاسما، از بهبودیافتگان کرونا نیز تقاضا می کنیم برای اهدای پلاسما مراجعه داشته باشند.

دکتر صالحی فر یادآور شد: بهبود یافتگان کرونا در رده سنی 18 تا 60 سال، یک ماه پس از بهبودی در صورتی که بیماری زمینه ای نداشته و داروی خاصی مصرف نمی کنند، می توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید