اخبار

تکذیب خبر نقل شده از معاون بهداشتی دانشگاه در رسانه ها/دکتر شکیبا: در انتقال سخنان اینجانب در ستاد استانی کرونا که با حضور همه اعضا بیان گردید ، رعایت امانت نشده است.

تکذیب خبر نقل شده از معاون بهداشتی دانشگاه در رسانه ها/دکتر شکیبا: در انتقال سخنان اینجانب در ستاد استانی کرونا که با حضور همه اعضا بیان گردید ، رعایت امانت نشده است.

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا یعنی در حدود هفت ماه گذشته، سه دوره غربالگری را در جمعیت ۷ هزار ۱۲۹ کودک زیر ۵ سال در استان کرمانشاه انجام داده‌ایم که از این تعداد ۱۷۸ نفر نیاز به بستری داشته‌اند.

دکتر شکیبا افزود: متأسفانه در این مدت ۷ ماه، ۸ کودک از این تعداد فوت کرده که همگی دارای بیماری شدید زمینه‌ای بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اعداد به موضوع بازگشایی مدارس مرتبط نیست زیرا این کودکان زیر ۵ سال سن داشته و مدرسه رو نبوده‌اند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دغدغه والدین، افزود: در زمینه مدارس اگر والدین نگران هستند، مخیرند که کودک را به مدرسه بفرستند یا خیر و اگر نخواستند دانش آموز را به مدرسه بفرستند، از امکانات آموزش مجازی استفاده کنند.

دکتر شکیبا به لزوم آمادگی مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: اگر هم والدینی قصد دارند دانش آموز را به مدرسه بفرستند تکلیف است که شرایط از نظر فضای مناسب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از اصحاب رسانه با برداشت نادرست از گزارش اینجانب در ستاد استانی مدیریت کرونا، اعداد غیر مرتبط و اشتباهی از ابتلاء یا فوت کودکان را به نقل از اینجانب بازتاب داده‌اند که صحیح نیست و رعایت امانت در انتقال مطالب نشده است که این امر پیگیری خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سیستم بهداشتی از ابتدای اپیدمی به طور روزانه و بی وقفه اطلاعات مربوط به بیماری را به استحضار مردم رسانده و از این پس نیز این رویه ادامه خواهد داد.
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید