اخبار

با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر بهداشت پنج پروژه سلامت در کرمانشاه افتتاح شد

با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر بهداشت پنج پروژه سلامت در کرمانشاه افتتاح شد

پنج پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه‌شنبه در دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این آیین به تشریح این پروژه ها پرداخت و افزود: این پروژه ها شامل دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)، بخش آی سی یو بیمارستان گلستان، دستگاه سی تی اسکن شهرستان هرسین، اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا مستقر در کلینیک بوستان است.

دکتر محمودرضا مرادی، هزینه اجرای این تعداد پروژه را ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی گفت: برای نصب و راه اندازی، تجهیزات و آماده سازی دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) در مجموع 5 میلیارد تومان هزینه شد.

او به آی سی یو بیمارستان گلستان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۶۹۰ مترمربع و در قالب ۱۵ تخت ساخته شده و برای تجهیز آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هفت میلیارد تومان هزینه شده و خیرین هم ۴۰۰ میلیون تومان برای خریداری هشت دستگاه مانیتور کمک کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به افتتاح سی تی اسکن ۱۶ اسلایس هرسین اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶ میلیارد تومان برای نصب، تجهیز و آماده سازی این دستگاه هزینه شده است.

دکتر مرادی به اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و در قالب ۱۶ تخت اشاره کرد و افزود: برای ساخت این اورژانس یک میلیارد و ۲۰۰میلیون و برای تجهیز آن نیز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او به افتتاح مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) مستقر در کلینیک بوستان اشاره کرد و تصریح کرد برای افتتاح این مرکز ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اجرای برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان ها را از اهداف افتتاح این مرکز دانست و افزود: این مرکز شامل بخش های ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی و سایر بخش ها است.

۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید