اخبار

50 تخت آی سی یو در کرمانشاه راه اندازی می شود

50 تخت آی سی یو در کرمانشاه راه اندازی می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر ۶۰ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان راه‌اندازی شده است، گفت: راه‌اندازی ۵۰ تخت دیگر در بیمارستان‌های فارابی و سایر بیمارستان‌های استان در ماه‌های آینده در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

 دکتر «محمودرضا مرادی» روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پنج پروژه حوزه سلامت در دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در قالب پویش راه سلامت از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه، افزود: براساس نقشه راه سلامت اول مختص به کرونا که در اسفند سال ۹۸ و نقشه دوم که در شهریور و مختص فصل پاییز و زمستان تدوین کردیم باید آی‌سی‌یو به مقدار ۳۰ درصد تخت‌های بستری داشته باشیم اما متوجه شدیم که ۱۰ درصد تخت استاندارد به ازای هر ۱۰۰ تخت بستری کفاف بیماران کووید ۱۹ را نمی‌کند و از این رو راه اندازی تخت های جدید آی‌سی‌یو را در دستور کار قرار دادیم.

او با بیان اینکه به دلیل نیاز استان به تخت های آی‌سی‌یو، راه‌اندازی این تخت‌ها در دستور کار قرار گرفته گفت: تاکنون ۶۰ تخت راه‌اندازی شده و امروز هم ۱۵ تخت در بیمارستان گلستان افتتاح می‌شود و ۵۰ تخت دیگر در ماه‌های آینده در بیمارستان فارابی و سایر بیمارستان‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.

او از وزیر بهداشت خواست در استمرار توجه ویژه به استان کرمانشاه نسبت به تجهیز مراکز جدید در استان عنایت داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن به منظور تشخیص سریع و دقیق بیماری‌ها را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه دانست و گفت: امسال ۶ دستگاه سی تی اسکن در استان افتتاح می‌شود.

دکتر مرادی افزود: در شهرستان هرسین ۲ دستگاه راه اندازی شده و برحسب دستور وزیر بهداشت سی تی اسکن پاوه نیز تحویل گرفته شده و منتظر آماده سازی فضا برای نصب و راه اندازی آن هستیم.

به گفته او، در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه و اسلام آبادغرب هم به زودی دستگاه سی تی اسکن راه اندازی می شود.

پنج پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شامل شامل دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)، بخش آی سی یو بیمارستان گلستان، دستگاه سی تی اسکن شهرستان هرسین، اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا مستقر در کلینیک بوستان با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار روز سه شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

۱ مهر ۱۳۹۹ ۲۰:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید