اخبار

نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در کرمانشاه اعلام شد

نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در کرمانشاه اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان، گفت: امسال واکسن‌ آنفلوآنزا در ۲ بخش به معاونت بهداشتی دانشگاه تحویل شده و در حال توزیع و تزریق بین گروه‌های هدف هستیم.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در سرسرای جلسات مرکز توسعه استان افزود: بخش اول که حدود ۱۳ هزار دُز است به بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی استان تحویل داده شد.

او گفت: باتوجه به پیگیری های انجام شده تمام بیمارستانهای دولتی واکسن را دریافت نموده اند و در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهرستانها نیز واکسن تزریق و در سامانه سیب نیز ثبت شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، در هفته گذشته، استان کرمانشاه بالاترین میزان تزریق واکسن را در کشور داشته است.

وی اضافه کرد: بخش دوم واکسن آنفلوآنزا نیز روز گذشته دریافت شد و قرار است در روزهای آینده واکسن به بیمارستان های بخش خصوصی و نظامی نیز تحویل گردد و توزیع واکسن در بهزیستی و سرای سالمندان تا هفته آینده انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در روزهای آتی واکسن در اختیار بیماران خاص و مادران باردار نیز قرار خواهد گرفت و جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی نیز برای دریافت واکسن در اولویت خواهند بود.

دکتر شکیبا افزود: باتوجه به افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا در استان و کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته های اخیر، نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل ها خواهیم داشت و در این زمینه قرار است شهرداری کرمانشاه نیز همکاری موثرتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته استفاده از ماسک در استان در روزهای اخیر بیشتر شده که نقش رسانه ها و در خصوص اجرا و رعایت پروتکل ها در این رابطه بسیار تاثیرگذار بوده است.

۵۲۷ جان در تهدید کرونا

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در شبانه روز گذشته ۷۰ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۸۳۳ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵۸۹۶ نفر رسید.

او گفت: هم اکنون ۵۲۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی اظهار داشت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۵ نفر می باشد که از این تعداد چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

وی توضیح داد که در شبانه روز گذشته در شهرستان گیلانغرب ۳ نفر، جوانرود و روانسر هر کدام ۲ نفر و اسلام آباد غرب، هرسین، سرپل ذهاب و قصرشیرین نیز هر کدام یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی افزود: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۵۱ نفر رسید.

به گفته او از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۳۵۴۵ نفر بستری و ۱۲۳۸۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۷ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.
۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید