اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علمی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علمی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پتانسیل بالای علمی، وجود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بسیار پیشرفته و مجهز موجب شده که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور در جایگاه ویژه‌ای قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «محمدرضا غلامی» عصر دوشنبه در نشست با مدیران و روسای حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این دانشگاه علاوه بر پذیرایی از دانشجویان از نقاط مختلف کشور، امروز در مسیر بین‌المللی‌سازی نیز گام برمی‌دارد و اکنون بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر نیز این دانشگاه را برای کسب علم و دانش انتخاب می‌کنند.

او گفت: به گواه تاریخ، استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه‌های گوناگون علمی و فرهنگی مطرح است و زیر ساخت‌ها و پتانسیل فراوان و مناسبی در این استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های ویژه فرهنگی استان کرمانشاه و جایگاه رفیع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور، توجه دو چندان به چالش‌های موجود در بخش فرهنگی و دانشجویی این استان را می‌طلبد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این معاونت به بیش از پنج هزار دانشجوی در حوزه‌های گوناگون نقلیه، تغذیه، رفاه، خوابگاه و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خدمات ارایه می‌دهد.

دکتر غلامی دانشجویان را سرمایه و آینده‌سازان کشور دانست و افزود: ارائه بهترین خدمات و فراهم‌سازی بستر رشد و بالندگی روز افزون آنان را وظیفه خود می‌داند.

وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر تلاش ویژه و اقدامات ارزنده‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعمیرات و نوسازی ساختمان خوابگاه‌ها و تاسیسات آن و ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه انجام شده و اکنون نزدیک به هزار و ۶۰۰ دانشجو در خوابگاه‌ها ساکن هستند.

او تصریح کرد: میانگین سنی ساختمان‌های خوابگاهی این دانشگاه ۳۵ سال است و قدمت و تراکم بالای جمعیت ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی و کمبود فضای فرهنگی و ورزشی از جمله چالش‌های این بخش است.

وی همچنین گفت: بی‌شک تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و فضاهای ورزشی و فرهنگی در استان کرمانشاه نقش بسزایی در حل بسیاری از چالش‌های موجود و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشجویان استان و رشد و پیشرفت روز افزون آنان را در پی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیش از ۵۰ سال قدمت دارای ۹ دانشکده، ۵۲۴ هیات علمی، ۳۱ نفر استاد تمام، ۱۳۴ دانشیار، ۳۲۸ استادیار، پنج هزار و ۷۵۵ دانشجو و حدود ۴۰۰ دانشجو خارجی است.

همچنین ۲ پژوهشکده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است که دریافت مجوز پژوهشکده سوم نیز در حال پیگیری است که وجود سه پژوهشکده با یک دانشگاه برابری می‌کند.

۱۳ مرکز تحقیقاتی، ۶ مرکز مصوب قطعی، ۱۸بیمارستان، هفت ‌مرکز آموزشی در سطح استان با سه هزار و ۸۹ تخت ثابت و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت فعال ، ۱۳۷ دیالیز، ۱۱ سی تی اسکن با ۴۸ فوق تخصص، ۴۱۶ متخصص، ۵۲۵ پزشک عمومی در این دانشگاه فعال است.



۲۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید