اخبار

۹۹ درصد کودکان کرمانشاهی واکسن‌های پنج گانه دریافت کردند

۹۹ درصد کودکان کرمانشاهی واکسن‌های پنج گانه دریافت کردند

امسال پوشش ایمن سازی واکسن‌های پنج گانه (پنتاوالان) شامل کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، هپاتیت و هموفیلوس آنفلونزا برای ۹۹ درصد از کودکان استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رییس گروه بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این مطلب ۹۹ درصد کودکان کرمانشاهی واکسن‌های پنج گانه دریافت کردندگفت: پوشش ایمن سازی در واکسن ۱ و ۲ MMR شامل سرخک، سرخچه و اوریون نیز در استان به صد در صد رسیده است.

خاصی افزود: بیش از ۲۰ سال است که در ایران موردی از بیماری فلج اطفال مشاهده نشده و بیش از سه سال است که انتقال محلی بیماری سرخک نیز در کشور رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که ما در همسایگی کشور‌هایی قرار داریم که بعضاً به شدت درگیر این بیماری‌ها هستند و حجم بالای رفت و آمد‌های مردم این کشور‌ها به کشور ما یکی از مهمترین عواملی است که ممکن است در ورود و گسترش بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن تاثیرگذار باشد.

خاصی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیرو‌های بهداشتی در تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان با حساسیت ویژه‌ای موضوع واکسیناسیون کودکان را دنبال می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط جهت پاسداری از سلامت کودکان این مرز و بوم از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

رییس گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به همه گیری کرونا گفت: سعی شده این بیماری تاثیری در روند واکسیناسیون کودکان نداشته باشد که در این رابطه با استخراج تاریخ واکسیناسیون همه‌ی کودکان تحت پوشش در هزار پایگاه و خانه بهداشت، با فراخوان تلفنی ساعت واکسیناسیون به منظور کاهش تراکم جمعیت اطلاع رسانی شد.
۹ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید