اخبار

سلامت روانی اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه غربالگری می‌شود

سلامت روانی اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه غربالگری می‌شود

 معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اجرای طرح «دانشجو سلام» توسط اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی دانشجویی، سلامت روانی و اجتماعی تمام دانشجویان در دانشگاه در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ غربالگری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدرضا غلامی افزود: شعار امسال سازمان بهداشت روانی «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه و همه جا» عنوان شده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که جامعه ما تجربه حدود ۱۰ ماه از همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشته و شاهد شیوع بیشتر اضطراب، افسردگی، تنش های خانوادگی، تنهایی و بغض های فروخورده ناشی از سوگواری ها هستیم.

وی تصریح کرد: در این میان دانشجویان مانند سایر افراد جامعه تحت فشار موارد مذکور بوده و علاوه بر آن با چالش های آموزش دانشگاهی آنلاین هم روبرو هستند که ضرورت و اهمیت ارایه خدمات مشاوره ای و روان شناختی را بیش از پیش نشان می دهد.

او گفت: بر این اساس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان این معاونت با اجرای طرحی با عنوان دانشجو سلام اقدام به بررسی وضعیت فردی، خانوادگی و پایش سلامت روان دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی از طریق تماس تلفنی کرده است.

وی اضافه کرد: در این طرح که از اوایل آذرماه شروع شده است تمام دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی شامل دستیاری، دکتری، کارشناس ارشد و کارشناسی از طریق مصاحبه تلفنی مورد پایش قرار گرفته اند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در این طرح علاوه بر بررسی وضعیت دانشجو و خانواده او از نظر ابتلا به ویروس کرونا و یا موارد فوت احتمالی و ارایه مشاوره تلفنی در این خصوص، مواردی از قبیل علایم اضطرابی، افسردگی و اختلالات تمرکز و حافظه نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

دکتر غلامی افزود: در مرحله اول این طرح هزار و ۱۴۹ دانشجو بررسی و دانشجویان آسیب پذیر شناسایی شده و در روند درمان بصورت مشاوره تلفنی و حضوری قرار گرفته اند.

او گفت: علاوه بر آن در موارد خاص دانشجویان آسیب پذیر جهت پیگیری وضعیت تحصیلی به اساتید مشاور معرفی شده اند.

این طرح تا پایان غربالگری تمام دانشجویان دانشگاه ادامه خواهد داشت.
۱۳ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید