اخبار

ثبت نام یک هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در سامانه وزارت بهداشت

ثبت نام یک هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در سامانه وزارت بهداشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت : یک هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در استان کرمانشاه در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام شده اند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در استان کرمانشاه در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام شده اند، گفت : امسال هزار و ۳۰۰ حواله دارویی رایگان برای حمایت از این بیماران صادر شده است.

او گفت : برآورد ما این است که حدود سه هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان وجود دارد، اما برخی از افراد به دلایلی تمایل به ثبت نام در لیست بیماران ام اس ندارند و از تعرفه آزاد استفاده می‌کنند.

او افزود: بیماری ام اس بیماری ایام جوانی است و بیشتر مبتلایان به این بیماری در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند و شیوع آن در خانم‌ها نیز بیشتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به بسته‌های حمایتی بیماران ام اس افزود: این بسته شامل خدمات دارویی و درمانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۲ نوبت ویزیت رایگان در سال توسط متخصص مغز و اعصاب، سالیانه ۱۲۰ جلسه فیزوتراپی رایگان، هرسه ماه یک بار ازمایش رایگان و انجام ۴ نوبت «ام ار آی» رایگان در طول سال اشاره کرد.

دکتر روشنی ادامه داد: ۷ قلم داروی بیماران ام اس تحت پوشش بسته حمایتی قرار دارد که ۵ قلم خوراکی آن کاملا رایگان و دو قلم آمپول تزریقی بیماران بستری ۹۰ درصد تعرفه رایگان دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز نخستین دانشگاه‌هایی است که کلینیک جامع بیماران خاص را در سال ۹۸ راه اندازی کرده، گفت: این کلینیک در طبقه سوم درمانگاه بوستان (روبه روی بیمارستان امام رضا (ع)) واقع شده و بیماران مبتلا به ام اس می‌توانند به طور تخصصی از خدمات درمانی این کلینیک بهره‌مند شوند .
۲۳ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید