اخبار

کتاب نقشه راه توسعه سلامت 5 ساله استان منتشر شد

کتاب نقشه راه توسعه سلامت 5 ساله استان منتشر شد

 

مشاور و مدیر امور برنامه های رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از چاپ نقشه راه توسعه سلامت استان شامل یک کتاب " نقشه راه توسعه سلامت 5 ساله استان " و یک کتابچه "نگاه اجمالی بر نقشه راه توسعه سلامت 5 ساله استان" خبر داد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر دارابی با اشاره به اینکه کتاب " نقشه راه توسعه سلامت 5 ساله استان " از 4 بخش تشکیل شده است گفت: این بخشها شامل : کلیات نقشه راه توسعه سلامت ،عوامل تعیین کننده سلامت و برخی چالش های استان ، برشی از نقشه راه توسعه سلامت در حوزه های مختلف دانشگاه در افق 5 ساله و بحران ها و نقشه راه در مقابله با آنها است.
 
دکتر دارابی به بیان اقدامات اساسی در راستای تدوین این نقشه پرداخت و گفت:تشریح ضرورت نقشه راه توسعه سلامت استان برای مسئولین کلیه حوزه ها، تشکیل تیم اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی جهت پیگیری و ایجاد دبیرخانه نقشه راه توسعه سلامت استان در حوزه دفتر ریاست دانشگاه با مسئولیت اینجانب و دبیری دکتر بهزاد کرمی متین رئیس  پژوهشکده سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.
 
وی تشکیل تیمهای کارشناسی متناسب با حوزه های سلامت و انجام کار تیمی در حوزه های مذکور ،تشکیل شورای هماهنگی نقشه راه توسعه سلامت در سطح دانشگاه،تدوین قالب مشخصی برای گردآوری و تنظیم اطلاعات موجود ،جمع آوری داده های مورد نیاز از بخشهای مختلف دانشگاه و تدوین کتاب نقشه راه توسعه سلامت استان را از دیگر اقدامات اساسی در این راستا برشمرد.

 

مشاور و مدیر امور برنامه های رئیس دانشگاه با بیان اینکه برنامه‌ریزی به عنوان مهمترین عامل در بهبود و توسعه سازمانها محسوب می‌شود گفت:بهره‌گیری از برنامه‌های منسجم و اصولی مبتنی بر دانش علمی از مهمترین اقداماتی است که در سازمانها و جوامع بشری مطرح است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تلاش در راستای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه وسِیعی از غرب کشور ، تدوین نقشه راه توسعه سلامت به شکل علمی را سرلوحه کار خویش قرار داده تا بتواند در راستای آن مسئولیت‌های خطیر خود را تحقق بخشد .

 

دکتر دارابی برنامه‌ریزی را مهمترین رکن مدیریت دانست و گفت: تلاش در جهت برنامه‌ریزی پایه‌ای‌ترین اقدام در مدیریت بهینه در سازمانها به شمار می‌رود که می‌بایست مدیران در بستر آن سازمان و در راستای آن برنامه های خود را هدایت نمایند.
 
 
۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید