اخبار

فعالیت دفتر شبکه جهانی آموزش و پژوهش در علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شد

فعالیت دفتر شبکه جهانی آموزش و پژوهش در علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دفتر شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی (یوسرن) فعالیت خود را زیرنظر معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی و دفتر بین‌الملل به طور رسمی آغاز کرد.

دکتر رضا خدارحمی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه افزود: این شبکه با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمیِ اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در ٢٢ رشته علمی در دنیا ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه های علمی بین المللی، بین رشته ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش روی این شبکه است. شعار اصلی یوسرن «علم بدون مرز» است.

او گفت: چشم انداز این شبکه علمی جهانی گسترش ارتباطات علمی بدون مرز بین رشته ای، مرز جغرافیایی و مرز میان دانشمندان با تجربه و جوان است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های علمی بین‌المللی و بین رشته‌ای و همچنین، ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه‌های پیش روی این شبکه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مزایای افزایش ارتباط دانشمندان جهان، جلوگیری از اجرای پژوهش‌های تکراری و هدررفت سرمایه‌های مالی و انسانی در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های دنیا است.

دکتر خدارحمی افزود: برگزاری سخنرانی های علمی توسط دانشمندان داخل و خارج از کشور با عنوان USERN Talk، برگزاری سمپوزیوم ها، سمینارهای و مدارس علمی با حضور سخنرانان و دانشمندان جوان داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه های توانمند سازی در خصوص اشنایی دانشجویان و پژوهشگران با Grant & Funding علمی پژوهشی داخلی و خارجی از سازمان‌هایی مانند (National Institute for Medical Research Development) NIMAD، NIH (National Institute of Health)، آشنایی دانشجویان با دوره های فرصت مطالعاتی و Scholarship جهت ایجاد ارتقا سطح علمی فعالیت پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران، بسترسازی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با مراکز علمی دنیا به منظور تسهیل همکاری های علمی-پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران و ایجاد گروه‌های تحقیقاتی با محوریت پتانسیل های علمی- تحقیقاتی موجود در دانشگاه با همکاری های بین المللی از اهداف تشکیل این دفتر است.

وی با بیان اینکه مکان دفتر یوسرن اکنون در دانشکده داروسازی قرار گرفته است، گفت: دکتر «ژیلا ایزدی» عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم دارویی به عنوان دبیر علمی دفتر یوسرن و «فربد قبادی‌نژاد» دانشجوی پزشکی مسوولیت دبیر اجرایی این مجموعه را بر عهده دارند.

یوسرن (USERN) شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی است که مخفف Universal Scientific Education and Research Networ می باشد در اواخر سال ٢٠١٥ تأسیس شد.
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید