اخبار

دکتر مرادی: استقامت، فداکاری و از خود گذشتگی پرسنل درمانی نقطه روشن بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله آبان 96 بود

دکتر مرادی: استقامت، فداکاری و از خود گذشتگی پرسنل درمانی نقطه روشن بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله آبان 96 بود
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب گفت: در زلزله آبان ماه ۹۶ بیش از ۸۰۰۰ نفر مصدوم شدند که ۷۵۰۰ نفر در همان ساعات اولیه به بیمارستان های استان انتقال یافتند بدون اینکه حتی‌ یک مورد مرگ و میر اتفاق بیفتد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی افزود: بیش از ۱۸۰۰ عمل جراحی در ۴۸ ساعت صورت گرفت که خود یک رکورد عجیب به حساب می آید.
 
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشتی با وجود گرمسیر بودن منطقه زلزله و  وسعت آن که هفت شهرستان را دربر گرفت، خوشبختانه بیماریهای واگیر شیوع پیدا نکرد و حتی نسبت به سالهای قبل این بیماریها‌ کمتر بود.
 
رئیس دانشگاه گفت: علیرغم تخریب زیرساختهای بهداشتی و درمانی و خرابی کامل دو بیمارستان، بلافاصله در محوطه آنها، بیمارستان صحرایی برپا شد و خدمات درمانی به مصدومین بدون وقفه انجام گرفت.
 
دکتر مرادی بیان کرد:با حمایت دولت و استاندار محترم در این مدت، ۵ بیمارستان، ۲۲۹ خانه بهداشت، ۱۶ مرکز جامع سلامت و ۶ پایگاه فوریتهای‌ پزشکی بازسازی شد.
 
به گفته وی علاوه بر این موارد یک بیمارستان خیر ساز با ۸۰ تخت بستری در سرپل ذهاب در حال احداث است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
دکتر مرادی گفت:امروز و در ایام دهه مبارک فجر علاوه بر بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، ۱۸ پروژه دیگر در حوزه سلامت افتتاح شد که ساخت آنها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
وی عنوان کرد:تاریخچه این بیمارستان یک تقطه تاریک دارد که پس از ۶ ماه افتتاح در زلزله تخریب شد اما در مقابل آن یک تقطه روشن به چشم می خورد که آن هم استقامت، فداکاری و از خود گذشتگی پرسنل درمانی بود.
 
وی افزود:مثال عینی این از جان گذشتگی دو  همکار عزیز ما است که در هنگام بروز زلزله دو نوزاد را در آغوش گرفته و نجات دادند و یا مسئول تاسسیاتی که شیر اصلی گاز را می بندد تا آتش سوزی رخ ندهد.
 
 
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰۰:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید