اخبار

زمان طلائی درمان سکته مغزی را از دست ندهید

زمان طلائی درمان سکته مغزی را از دست ندهید

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: بخش سکته حاد مغزی یا «scu» در مرکز فوق تخصصی آنژیوگرافی و اینترونشنال رادیولوژی این بیمارستان فعال است.

دکتر «شهرام بیدهندی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از ناتوانی‌های جسمی حاصل سکته های مغزی است که به علت دیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی روی می‌دهد.

وی اظهارداشت: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، سکته حاد معزی دومین علت مرگ و میر در دنیاست و حال آن که کسانی که زنده می‌مانند هم به ناتوانی طولانی مدت دچار می شوند.

او گفت: اگر بیماران، تا کمتر از چهار و نیم ساعت پس از بروز علایم سکته به مراکز درمانی مراجعه کنند، عوارض ناشی از سکته به حداقل می رسد و هرچه زودتر مراجعه کنند نتایج بهتری خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: بنابراین وجود یک بخش اختصاصی و مستقل و مجهز که باعث جلوگیری از هدر رفت زمان در سکته‌های مغزی شود، همیشه یکی از دغدغه‌های دانشگاه بوده است.

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به ضرورت وجود چنین بخشی در غرب کشور، خوشبختانه این بخش در ۲۰ آبان سال جاری از طریق ویدیوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت و استاندار افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز یکی از معدود مراکز سطح کشور با تجهیزات سرمایه‌ای پیشرفته و بروز، چون MRI سه تسلا، آنژیوگرافی بای پلین و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس، برای تشخیص و درمان بیماری های عروقی، سکته های حاد مغزی و قلبی است.

وی اظهار داشت: این بخش در سطح دوم بیمارستان امام رضا (ع) مستقر است و بلافاصله پس از پذیرش بیمار، اقدامات فوق تخصصی تشخیصی با مجهزترین تجهیزات و همچنین درمان دارویی به موقع انجام خواهد شد.

دکتر بیدهندی توصیه کرد مردم با بروز علایم سکته مغزی، مانند بی حسی دست یا پا، لکنت زبان، دوبینی، فلج عضلات صورت و عدم تعادل بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند یا به مراکز درمانی مراجعه کنند.
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید