اخبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: برای "موجِ چهارم" کرونا مجهزتر شده‌ایم/ آماده‌سازی 1460 تخت برای بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: برای "موجِ چهارم" کرونا مجهزتر شده‌ایم/ آماده‌سازی 1460 تخت برای بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده سازی 1460 تخت برای درمان بیماران کرونایی در صورت ورود به موج چهارم کرونا خبر داد و افزود: تجهیزات ما برای ورود به این موج بیشتر شده و چنانچه وارد این موج شویم، بیمارستانهای ما مجهزتر از قبل آماده پذیرش و درمان بیماران هستند.

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بخش های درمان بیماران کرونایی در اکثر بیمارستانهای استان فعال است گفت: امکان تعطیلی کامل این بخش ها وجود ندارد، چرا که در برخی موارد بطور مثال یک بیمار کرونایی همزمان مشکلات قلبی دارد و باید به این بیمار در بیمارستان قلب امام علی(ع) رسیدگی شود، بنابراین در تمام بیمارستانها یک بخش هرچند محدود و کوچک به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب استان در درمان بیماران کرونایی که در کشور بی نظیر است، اختصاص 10 درصد ظرفیت بستری هر بیمارستان به بحث درمان بیماران کرونایی بود که این کار موجب شد فشار زیادی به بیمارستانها وارد نشود.

دکتر روشنی گفت: اگر تمام بیماران کرونایی در یک بیمارستان تجمیع می شدند، به لحاظ تامین اکسیژن و فشار کاری پرسنل بیمارستان، دچار مشکل می شدیم، اما با این روش کار درمان بیماران کرونایی میان بیمارستانهای استان عملا تقسیم شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرماشاه با اشاره به کاهش تعداد بستری های مبتلا به کرونا در یک ماه اخیر گفت: طی این مدت بطور معمول 140 تا 180 تخت استان در اشغال این بیماران بود.

وی افزود: در روزهای اوج موج سوم کرونا تعداد بستری های کرونا در استان به حداکثر 1244 نفر رسید و این درحالی بود که 1460 تخت برای این بیماران فراهم کرده بودیم که خوشبختانه تعداد بستری ها به این عدد نرسید.

دکتر روشنی گفت: هم اکنون این تعداد تخت را آماده داریم و مشکلی در بحث تامین تخت ندارم و امکانات و تجهیزات بیمارستانها هم نسبت به روزهای موج سوم کرونا تقویت شده است.

وی افزود: در حال حاضر دستگاه های اکسیژن ساز برای برخی شهرستانها از جمله جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب و کنگاور خریداری شده و هم اکنون مشکلی در بحث تامین دستگاه اکسیژن ساز نداریم.

دکتر روشنی گفت: امیدواریم مردم همراهی کرده و مانع اوج گیری دوباره کرونا شوند، اما در صورت ورود به موج چهارم آمادگی ما بیشتر شده و تا حدود 1460 تخت هم توان بستری این بیماران در استان مهیا شده است.
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید