اخبار

بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دستگاه «اکمو» مجهز شد

بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دستگاه «اکمو» مجهز شد

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به تخصیص یک دستگاه «اکمو» از محل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی مربوط به پروژه ICERP به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با پیگیری‌های مستمر این دستگاه بسیار مهم به مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) تحویل شد.

دکتر «تورج شیرزادیان»  توضیح داد که دستگاه «اکمو»؛ (اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری»، وسیله‌ای‌ است که برای حمایت قلبی و تنفسی خارج از بدن با هدف احیای قلبی- تنفسی فردی که سیستم گردش خون و تنفس وی نمی‌تواند اکسیژن کافی برای ادامه حیات را فراهم کند از چند روز تا چند ماه به صورت کامل یا پارشیال به کار می‌رود.

وی ادامه داد: در این فرصت ارگان آسیب دیده عملکرد طبیعی خود را بازیافته و یا مورد پیوند قرار می گیرد. در واقع اکمو زمانی برای فرد بیمار استفاده می شود که تمامی اقدامات درمانی ممکن صورت گرفته ولی باوجود آن حداقل ۸۰ درصد مرگ و میر برای بیمار متصور است.

او گفت: تعبیه اکمو به ۲ نوع کلی «وریدی- شریانی» (V-A) (در مواردی که قلب بیمار آسیب دیده باشد) و «وریدی _ وریدی» (V-V) (در مواردی که مشکل ریوی وجود داشته ولی قلب عملکرد نرمال دارد) تقسیم بندی می شود.

دکتر شیرزادیان افزود: با هماهنگی انجام شده مقرر شده است عملیات نصب، راه اندازی و آموزش این دستگاه امروز (دوشنبه چهارم اسفند ماه) با حضور متخصصین و کارشناسان مربوطه در مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) به انجام برسد.

وی ارزش ریالی تقریبی این دستگاه را نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

۴ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید