اخبار

ممنوعیت صدور مجوز برای فعالیت آنلاین داروخانه‌ها

ممنوعیت صدور مجوز برای فعالیت آنلاین داروخانه‌ها

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه گفت: هیچ مجوزی برای فعالیت آنلاین داروخانه‌ها  صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه  با اشاره به اینکه سلامت مردم اهمیت فراوانی دارد و عرضه دارو باید با  نظارت معاونت غذا و دارو انجام شود گفت: استفاده از مقادیر زیاد دارو  کشنده است و موجب آسیب  جدی به بافت‌های بدن و حتی مرگ افراد می‌شود.

دکتر محمدی با بیان اینکه در شبکه توزیع ، تولید دارو تحت نظارت غذا و دارو است افزود:  حتی آزمایشات نیز با نظارت این سازمان انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه پس از تایید آزمایشات، تنها شرکت‌های  تحت نظارت مجاز به توزیع دارو هستند افزود:  داروخانه نیز با نظارت  دارو ساز  و تنها با نسخه پزشک دارو‌ها را  به بیماران تحویل می‌دهد.

دکتر محمدی  با اشاره به مخاطرات عرضه‌ی الکترونیکی  دارو  از جمله  جعلی بودن نسخه  گفت:  هیچ گونه مرکزی برای عرضه الکترونیکی دارو در کشور وجود ندارد و عرضه‌ی دارو به این شیوه  تخلف محسوب می‌شود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه افزود : اگر نسخه نویسی الکترونیکی فراگیر شود با راه اندازی آن شاید بتوان عرضه الکترونیکی دارو را البته با نظارت بیشتر انجام داد.

وی همچنین از فعالیت ۴۴ شرکت پخش دارویی ، ۲۲ داروخانه بیمارستانی ، ۳۰۰ داروخانه غیر بیمارستانی و سه شرکت تولید دارو  در استان کرمانشاه خبرداد و گفت:  فعالیت  این مراکز توسط بازرسان غذا و دارو بصورت ماهانه رصد می‌شود.

دکتر محمدی با اشاره به کمبود  صد قلم دارو  در داروخانه‌های استان گفت: این کمبود دارویی  در کل کشور وجود دارد  و تلاش  می‌شود تا این کمبود‌ها مرتفع شود.

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید