اخبار

به پویش روابط خانوادگی سالم (حرف و گفت) بپیوندید

به پویش روابط خانوادگی سالم (حرف و گفت) بپیوندید
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری پویش"حرف و گفت" یک پویش ملی برقراری روابط خانوادگی سالم خبرداد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مازیار طهماسبی اعلام کرد : پویش  ملی برقراری روابط خانوادگی سالم "حرف و گفت" با سفارش جمعیت ملل متحد و همکاری وزارت بهداشت، از یکم تا هفتم آذرماه  در سراسر کشور  با تمرکز بریادگیری مهارت گفت‌وگو در خانواده به منظور  مهار خشونت خانگی برگزار می شود .

 

وی اظهار داشت: در پویش ملی روابط خانوادگی سالم،( حرف و گفت ) تاکید بر  ارتقای آگاهی عمومی به منظور پرداختن  به  مهارت‌های گفت‌وگو، حل تعارض و کاهش نزاع درون خانواده جهت پیشگیری از خشونت خانگی از طریق  آشنایی با مصادیق خشونت خانگی است .
 
دکتر طهماسبی افزود: اهمیت سلامت زنان به خصوص سلامت اجتماعی زنان در خانواده و دوام و کیفیت روابط خانوادگی مورد مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی. با بیان این نکته که با بررسی های اخیر کارشناسان مشخص شده که خشونت وبه ویژه خشونت کلامی و خانگی در صدر آسیب های اجتماعی در ایران قرار گرفته اند گفت: عزم ملی برای پرداختن به آسیب های اجتماعی مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد نیاز است که امید است این مهم بزودی در جامعه تحقق یابد . 
وی بیان کرد: گفت‌وگو و حل مسئله برای پیشگیری از ریشه دار شدن تضادها و کاهش تعارضات است که بالطبع  میزان بروز انواع خشونت‌ها را کاهش می دهد بنابراین در قالب این پویش هفت ارزش به خانواده ها  در قالب شعارهای هفته ،پیشنهاد می شود.  امید است که با آگاه سازی، حساس سازی و آموزش و توانمندسازی جامعه قدمی در جهت رشد خانواده‌های صمیمی، همدل، گفت‌وگو محور، حمایتگر و مسئولیت پذیر برداشته شود .

 

وی از همه مردم استان دعوت کرد در این هفته به پویش روابط خانوادگی سالم با شعار "من هم به پویش حرف و گفت می پیوندم ملحق شوند .
پویش «حرف و گفت» با ۷ محور زیر از یکم تا هفتم آذر برگزار خواهد شد:
 
       ۱. خانواده گفت و گو محور: هم بگوییم، هم بشنویم.
       ۲. خانواده خشونت پرهیز: اختلافات را حل کنیم.
       ۳. خانواده ساختارمند: جایگاه خود را در خانواده بیابیم.
       ۴. خانواده حمایتگر: نردبان رشد یکدیگر شویم.
       ۵. خانواده همدل: همدیگر را درک کنیم.
       ۶. خانواده همراه: همیشه کنار یکدیگر باشیم.
       ۷. اوقاتی برای خانواده: با یکدیگر وقت بگذرانیم
۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید