اخبار

مواظب ریزگردها باشید

مواظب ریزگردها باشید
کودکان، سالمندان،بیماران قلبی و آنها که ناراحتیهای عفونی دارند از منزل خارج نشوند.

توصیه های ذیل را جدی بگیرید.

         در روزهایی که حجم ریزگر دها، غبار یا آلودگی هوابالاست بهترا ست کودکان، سالمندان،بیماران قلبی و آنها که ناراحتیهای عفونی دارند از منزل خارج نشوند.

         در صورت اجبار برای خروج از منزل، حتما از یک یا حتی دو ماسک مناسب برای پیشگیری از ورود گرده ها به داخل دهان، بینی و ریه هایتان کمک بگیرید.

         حتی الامکان ساعت های حضور بیرون از منزل را برای بچه ها، سالمندان، بیماران قلبی و آنهاکه از تنگی نفس رنج می برند به کمترین حد ممکن برسانید.

         هنگام خروج از منزل، حتما تا رسیدن به مقصد داخل خودرو بنشینید و شیشه های ماشین را هم بالا بکشید.

         به هیچ عنوان در روزهایی که آلودگی هوا وحجم ریزگر دها بالاست برای پیاده روی از منزل خارج نشوید به خصوص آنها که تنگی نفس وناراحتی های تنفسی دارند.

         پنجره های دوجداره برای پیشگیری از ورودآلودگی و ریزگر دها به داخل منزل بسیار مناسباست. بهتر است در شرایطی که هوا آلوده است،حتما در وپنجر ه های خانه راببندید وا ز سیستمهای تهویه داخل منزل به جای هوای آزاد استفاده کنید تا آلودگی و گرد ه های موجود در فضا وارد سیستم تنفسی شما و فرزندانتان نشود.

         - تاثیر منفی ریزگردهابر سلامت عمومی و سلامت دستگاه تنفسی ما هنگامی که گرمای هوا بالاتر است، بیشتر هم می شود بنابراین توصیه می شود هنگام آلودگی هوا ساعت های خنکتر روز را برای خروج از منزل انتخابکنید تا کمتر در معرض استنشاق هوای گرم وریزگر دها قرار بگیرید. در غیراین صورت تاثیرمنفی گرمای هوا در کنار ریزگر دها بر سلامتتان دوچندان خواهد شد.

         8- در صورت امکان می توانید برای تهویه مطبوع و تصفیه هوای منزل از دستگا ه های فیلتردار تصفیه هوای منزل هم کمک بگیرید. استفاده ازاین دستگا ههابرای ا فرادی که در خانه خود،کودک،سالمند،بیمار تنفسی یا قلبی دارند، مفیدا ست.ا ین دستگا هها باعث تصفیه هوای منزل می شوند.

         9- بیماران مبتلابه سرطان که در حال شیمی درمانی هستند، سیستم ایمنی بدنشان به دلیل مصرفداروهای سرکو ب کننده ا یمنی بدن بسیار ضعیف است. به همین دلیل چنین افرادی خیلی بیشتراز سایرین در معرض ابتلا به انواع بیمار یهای عفونی و ویروسی قرار م یگیرند. توصیه ما به این عزیزان هم دوری از ریزگر دها و هوای آلوده و استفاده از وسایلی مانند ماسک درخارج از منزل است.

         در هنگام بروز گرد و غبار از مایعات و شیر بایستی بیشتر استفاده شود.

         ماسکهای کاغذی و دستمال در زمان بروز گرد و غبار ،کارایی ندارد و بایستی از ماسک های ویژه استفاده کنید.

         اگر مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی هستید در زمان بروز گرد و غبار از ورزش سنگین در هوای آزاد اجتناب کنید.

        

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید