اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست با عبور از دره های بکر و وحشی قله قالی کوه را فتح نماید.

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست با عبور از دره های بکر و وحشی قله قالی کوه را فتح نماید.
برنامه بعدی صعود کوه کلاه قاضی استان همدان اعلام شده است.ساعت حرکت ساعت 00/02 روز جمعه تاریخ 19/07/1392 از ساختمان شماره یک دانشگاه می باشد.

در برنامه صعود قله قالی کوه پنج نفر از گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اسامی پُردلی، منتظریانی، داهیم، بهرامیان و خزایی بدنبال تمرینات فشرده با آمادگی روحی وجسمی منتخب دره نوردی با مسافت حدود 27 کیلومتر و صعود  قله  یادشده به ارتفاع 4078مترواقع در استان لرستان شدند.برابر هماهنگی بعمل آمده این عزیزان توسط خودرو مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری در ساعت 00/07 روز 27/06/1392 از ساختمان ستاد دانشگاه به سمت شهر الیگودرز استان لرستان حرکت نمودند پس از عبور از جاده شول آباد آن شهرستان به دو راهی رسیدند که سمت چپ  به آبشار آب سفید منتهی می گردید .جاده سمت راستی را دادمه دادند که مسافت آن تا منطقه پامزراع 41 کیلومتربود که نیمی از آن جاده آسفالته بود .

1

 

گروه کوهنوردی دنشگاه عصر هنگام روز مذکور در منطقه پامزراع که پرورش ماهی با آب فراوان وجود دارد در کنار عشایر چادرها را جهت اسکان موقت برپا نمودند

2

با توکل به خداوند ساعت 30/04  تاریخ 28/06/1392 با راننده دانشگاه قرار ملاقات را در منطقه آب سفید گذاشتند و از تنگه روباه دره از راه پایکوب مخالف جریان حرکت آب به سمت قله قالی کوه حرکت نمودند وضعیت جوی مناسب در نور مهتاب انرژی مضاعفی برای گروه بود با عبور از تنگه،مسیرحرکت به سمت جنوب­شرقی یعنی به مناطق چال روباه تنگه و چال خرسان رسیدندتا این منطقه مشکل نبود آب وجود ندارد .

3

 8

ادامه مسیرگروه مذکور به سمت قالی کوه بود که با شیب تند وشن اسکی مواجه شدند حرکت گروه به سمت قله ای که دیده نمی شد بوسیله دستگاه مسیر یاب آقای منتظریانی آنقدر ادامه یافت که در نهایت ساعت 00/10 قله فتح گردیدو دیگر افتخاری برای گروه کوهنوردی دانشگاه به ارمغان رسید،

4

5

 باد شدیدی در قله می وزید پس از شکر خداوند متعال تهیه عکس مسیر بازگشت ادامه راه به سمت جنوب شرقی و آبشار آب سفید بود که دره دام نام دارد.این دره با مسافت 17 کیلومتر با موانعی از قبیل شیب های تند،صخرهای متعدد،خارهای بلند ،نبود راه پایکوب، باقیمانده یرف سال گذشته ،رودخانه و پرتگاه های شن اسکی آماده پذیرایی کوهنوردان در این ماه از سال می باشد.

6

9

10

11

13

نیمی از راه بازگشت جریانی آب مشاهده نمی شدو بدلیل خارهای عظیم با وسعت فراوان از راه کف دره بود که کوهنوردان با حرکت از روی سنگ های قلوه ای صیقل شده مواجه شدند پس از آن یکی از جریان آب دره های سمت راست به دره دام منتهی می گردید که سرچشمه آبشار آب سفید به شمار می آید حرکت گروه موافق جریان آب تا آبشار آب سفید از مال روهای عشایری دنبال شد تاینکه گروه کوهنوردی در ساعت حوالی 30/40 به آبشار آب سفید رسیدند.

7

بوسیله مینی بوس دانشگاه مسیر کرمانشاه را دنبال کردند و بدون مشکلی درساعت 30/02 به ساختمان شماره یک دانشگاه رسیدند.   این برنامه با احتساب خواندن نماز،صرف صبحانه  ونهار 12 ساعت طول کشید.

توجه:حرکت گروهی با تعداد افراد زیاد در یک روز غیر ممکن می باشد، کفش مناسب ،پیش بینی وضع هوا و همراه داشتن طناب جهت استفاده در صخره های موجود در دره دام الزامی است.

برنامه بعدی صعود کوه کلاه قاضی استان همدان اعلام شده است. ساعت حرکت ساعت 00/02 روز جمعه تاریخ 19/07/1392 از ساختمان شماره یک دانشگاه می باشد.

در برنامه فوق احراز شرایط ذیل الزامی است:

1- داشتن کارت معتبر بیمه کوهنوردی

2-تحویل مبلغ بیست هزار تومان به آقای بابک بهرامیان 

(شماره سپهرکارت بانک صادرات 6713  3143  6917  6037)

3-قیولی از تست کوهنوردی که زمان آن پس از ثبت نام اعلام می گردد

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید