اخبار

بسیاری از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا براحتی قابل درمانند

بسیاری از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا براحتی قابل درمانند
ابتلا به آنفلوآنزای فصلی غیراز موارد شدید و اندک که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مراقبتهای درمانی خاص دارد در اکثر موارد با استراحت، نوشیدن مایعات فراوان، تغذیه مناسب، تهویه مناسب هوای منزل و استفاده از استامینوفن به عنوان تب بر و ضددرد به راحتی قابل درمان است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی استان کرمانشاه  دکتر سعید سمیعی کارشناس برنامه کودکان آن معاونت در خصوص آنفلوآنزای فصلی گفت: با توجه به اینکه گروه های پر خطر برای ابتلا به آنفلوآنزای فصلی شامل : مادران باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای (مانند دیابت، بیماریهای قلبی تنفسی، بیماریهای کلیوی و...)و کودکان 6  ماهه تا  5 سال می باشند  آشنایی با بیماری  و همچنین راههای پیشگیری از آن برای عموم مردم و بخصوص خانواده های محترم حائز اهمیت است.

علائم بیماری آنفلوآنزای فصلی شروع ناگهانی تب همراه با دو علامت دیگر از علائم زیر شامل: گلو درد؛ سردرد؛ سرفه؛ درد عضلانی و یا مفاصل؛ اسهال و استفراغ و در کودکان کم سن مثل شیر خواران ممکن است خواب آلودگی و بیحالی، کاهش اشتها، تغییر رنگ پوست به سمت کبودی،تنفس سریع، گوش درد و بندرت تشنج می باشد.

راه های مهم انتقال بیماری از طریق ترشحات تنفسی، عطسه و سرفه و تماس دست آلوده به دهان، بینی و چشم است. بنابراین جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی توصیه می شود که:

- دست ها را به طور مکرر با آب و صابون (و یا مایع دستشویی) بمدت 30 ثانیه بشوییم- با استفاده از دستمال از پراکنده شدن ترشحات تنفسی(عطسه و سرفه) جلو گیری کنیم – تا حد ممکن از تماس نزدیک مانند دست دادن و روبوسی و حضور در اماکن شلوغ و سربسته خودداری نماییم – تا می توانیم از تماس دست با دهان، بینی و چشم خودداری کنیم و درصورت امکان جهت افراد پرخطر واکسیناسیون انجام دهیم.

درصورت ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی و یا سرماخوردگی موارد زیر را حتما رعایت کنیم.- در صورت مشاهده علائم شبه آنفلوآنزا فوری به پزشک مراجعه کنیم- هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانیم- دستمال مصرف شده را فوری و پس از استفاده  و بطور مناسب  دفع کنیم (مثلا در یک کیسه پلاستیکی انداخته و در آن را ببندیم- به طور مکرر ومنظم دست های خود را با آب و صابون (یا مایع دستشویی) بشوییم- فاصله مناسب ( حداقل 1 متر)از دیگران را رعایت کنیم- چند روز در منزل بمانیم و استراحت  کنیم و از حضور در امکان عمومی و شلوغ تا حد امکان بپرهیزیم- از دست دادن و روبوسی اکیدا خودداری نماییم.

ابتلا به آنفلوآنزای فصلی غیراز موارد شدید و اندک که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مراقبتهای درمانی خاص دارد در اکثر موارد با استراحت، نوشیدن مایعات فراوان، تغذیه مناسب، تهویه مناسب هوای منزل و استفاده از استامینوفن  به عنوان تب بر و ضددرد به راحتی قابل درمان است.

درآخر اینکه با رعایت بهداشت فردی و توصیه آن به افراد خانواده، دوستان و آشنایان به راحتی می توان احتمال ابتلا به آنفلوآنزای فصلی را به میزان بسیار زیادی کاهش داد.

۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید