اخبار

دکتر وحید دستجردی فعالیت خود در وزارت بهداشت را آغاز کرد

اولین جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت صبح شنبه با حضور خانم دکتر وحید دستجردی، دکتر لنکرانی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.
با تشکیل اولین جلسه شورای معاونین؛

دکتر وحید دستجردی فعالیت خود در وزارت بهداشت را آغاز کرد

 

 
اولین جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت صبح شنبه با حضور خانم دکتر وحید دستجردی، دکتر لنکرانی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای جلسه دکتر لنکرانی گزارشی از فعالیتها، برنامه‌ها و طرحهای انجام شده و در حال پی‌گیری این وزارتخانه ارائه داد.
دکتر لنکرانی با اشاره به تکالیف بودجه سال 88 و آیین‌نامه بیمارستانهای هیات امنایی گفت: این آیین‌نامه دو هفته پیش ابلاغ شده است که با اجرایی‌شدن آن حدود50 بیمارستان با دارا بودن حدود12هزارتخت بیمارستانی، به صورت هیات امنایی اداره خواهندشد.
وی همچنین به تصویب قانون «تعرفه خدمات پرستاری» اشاره کرد و گفت: براساس این قانون قرار بود که خدمات قابل تعرفه‌گذاری پرستار ها، تعرفه‌گذاری شود که برای انجام این کار ابتدا استاندارد کار پرستاران را تعریف و ابلاغ کردیم که در این خصوص در قرارداد با بیمه‌ها مشکل داشتیم که این موضوع را با بحث قانون بهره‌وری کارکنان بهداشت و درمان و پرداخت عملکردی در یک مسیر ببینیم.
وی همچنین به وجود مشکلاتی در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: نحوه پرداخت‌های عملکردی به کارکنان وزارت بهداشت باید پی‌گیری شود و همچنین در پرداخت اضافه کار، کارانه و حق محرومیت از مطب پرسنل، مشکلات بودجه‌ای وجود دارد که موجب نگرانی واعتراض برخی ازکارکنان شده بود که دراین‌خصوص آیین‌نامه ارتقای بهره‌وری کارکنان بهداشت و درمان می‌تواندکمک کند.
دکتر لنکرانی همچنین به آماده افتتاح بودن سامانه ارتباط مردمی اشاره کرد و گفت: در بخش سلامت محیط و کار این سامانه راه‌اندازی شده است که با توجه به این که تعداد بازرسین بهداشت محیط وزارتخانه 5 هزار نفر است که این تعداد بازرس باید یک میلیون و 200 هزار واحد بهداشتی را نظارت کنند، این سامانه می‌تواند امکان نظارت بر واحدهای بهداشتی را فراهم کند.
وی همچنین به راه‌اندازی اتاق EOC در معاونت سلامت وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: اتاق مدیریت بحران به منظور مدیریت متمرکز در برابر حوادث و بلایا آماده بهره‌برداری است.
دکتر لنکرانی به تغییر ساختار وزارت بهداشت براساس قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: طبق این قانون وزارت بهداشت باید حداکثر 5 معاونت داشته باشد و در قانون بودجه امسال تاکید شده است که تا آخر شهریور ماه باید وزارتخانه تشکیلات کلان خود را به تصویب معاونت توسعه انسانی برساند که وزیر جدید در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.
دکتر لنکرانی افزود: مرکز ملی تحقیقات سلامت نیز به عنوان بازوی اصلی تحقیق و پژوهش برای سیاستگذاری وزارت بهداشت چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است که می‌تواند علاوه بر انجام تحقیقات موردی با جمع‌بندی تحقیقات پراکنده و موجود، خوراک لازم را برای سیاستگذاران سلامت فراهم کند.
دکتر لنکرانی همچنین موضوع بیماری آنفلوانزای نوع (H1N1) A را از موضوعات فوری و مهم وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: تاکنون برای یک میلیون و 200 هزار نفر ذخیره‌سازی دارو داشته‌ایم و درخصوص واکسن هم باید تصمیم‌گیری شود که هنوز مورد تصویب قرار نگرفته است.
وی بودجه پیشنهاد شده برای خرید واکسن را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار شده است این اعتبار از محل اعتبارات حوادث تهیه شود.
دکتر لنکرانی در ادامه با اشاره به این که تاکنون واکسن آنفلوانزای فصلی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گرفت، گفت: تصمیم گرفته‌ایم امسال برای سالمندان و گروههای پرخطر واکسن آنفلوانزای فصلی را به طور رایگان فراهم کنیم.
وی گفت: همچنین ظرفیت تخت‌های ICU را سه برابر کرده و در حال حاضر بیش از 2500 تخت ICU در کشور برای ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری آنفلوانزا آماده شده است.
بنابراین گزارش خانم دکتر دستجری نیز در این جلسه اظهار داشت: سعی می‌کنیم تمام طرحها و برنامه‌هایی که در حال اجرا است را پی‌گیری کرده و به سرانجام برسانم.
وی افزود: پی‌گیری موضوع بودجه وزارت بهداشت از جمله مواردی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد تا در شرایط انتقال آسیبی به سیستم وارد نشود.
وی همچنین بر تشکیل جلسات جداگانه‌ای با هریک از معاونین وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود طی یک برنامه زمانبندی فشرده این جلسات برگزار شود تا نظرات معاونین وزارتخانه را نیز جویا شویم.

 

۱۶ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید