اخبار

دکتر نیکبخت : باید با تدابیر مدیریتی و بهره گیری ازپتانسیل ها در مقابل تحریم ها ایستاد.

دکتر نیکبخت : باید با تدابیر مدیریتی و بهره گیری ازپتانسیل ها در مقابل تحریم ها ایستاد.
بصیرت ، انضباط کاری ، تعهد، پشتکار و بهره گیری از آراء و نظرهای اساتید و نخبگان برای رسیدن به اهداف و استراتژی مدنظر نظام ، بسیار کارساز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :بایستی با تدابیر مدیریتی و بهره گیری ازپتانسیل ها در مقابل تحریم ها ایستاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت: هرسازمان و هر مدیر در هرمقام و منصبی و آحاد جامعه مسئول هستیم برای برون رفت کشور از هر تحریم و دسیسه ای که غربی ها پیش می آورند و نیز توان مقابله با تحریم ها و در راستای پویایی فعالیت ها با تدابیر مدیریتی و بهره گیری از پتانسیل ها در مقابل تحریم ها بایستیم و دشمن را در تصمیم نابجایش پشیمان سازیم.

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت: دانشگاهها در این برهه زمانی رسالت خطیری برعهده دارند و بایستی با درایت ، بصیرت و اتخاذ تدابیری کارآمد، هم فعالیت های خود را مضاعف نمایند و هم برای ایجاد روحیه مثبت و آرامش درجامعه ، راهکار منطقی ارائه دهند چون مردم از دانشگاهها به عنوان محل فعالیت تحصیل کردگان متدین ، دانشمندان و نخبگان انتظار ارائه راهکار و اظهار نظر علمی را دارند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: آنچه تاکنون جامعه و کشور را هدایت نموده و پیش خواهد برد، توجه به منویات مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان در پرداختن به امر پژوهش وتحقیق و مقاومت در مقابل خواسته های نابجای غربی ها بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاهها به عنوان محل و بستر شکل گیری پیشرفت های علمی و پژوهشی بایستی در تعامل با صنعت بتوانند راهگشای بسیاری مسائل و راهنمای رسیدن به توسعه همه جانبه باشند و رؤسای دانشگاهها و مسئولان امر برنامه ریزی کنند تا اعتبار لازم برای امر پژوهش و کار های تحقیقاتی تأمین نمایند و جامعه و صنعت را به سمت و سوی تولید، اختراع،کشف و .... سوق دهند.

وی اضافه کرد: بصیرت ، انضباط کاری ، تعهد، پشتکار و بهره گیری از آراء و نظرهای اساتید و نخبگان برای رسیدن به اهداف و استراتژی مدنظر نظام ، بسیار کارساز است و دانشگاهها با بهره گیری از دانش و تجربه اساتید از گنجینه ارزشمندی برخوردار هستند.

- دکتر نبکبخت اشاره کرد: دانشگاههای علوم پزشکی که متولی و پیش قراول تأمین و ارتقاء امر سلامت هستند و نقش اساسی بعهده دارند بایستی با عنایت به اینکه سلامت یکی از مؤلفه های توسعه یافتگی و عامل پیشرفت هرجامعه ای می باشد، تلاش نمایند با تقویت نظام سلامت و همراه ساختن آن با خلاقیت ، ابتکار، نوآوری ، تحقیق و پژوهش جامعه را با نشاط همراه و در راستای قطع وابستگی به کشورهای بیگانه قدم بردارند.

وی تلاش برای دست یابی به تجهیزات پیشرفته پزشکی و آزمایشگاهی ، ساخت و بکارگیری وسایل و تجهیزات با کیفیت ، کشف و ساخت داروهای نوترکیب و رسیدن به تولید داروهای اساسی بیماران را امری ضروری دانستند و گفت: ما دانشگاهیان وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری بایستی تمام توان و تجربه خود را برای نیل به هدفی که استقلال ما را تأمین می کند، بکار بگیریم و الحمدا... این مهم با تلاش همه اقشار درحال تحقق است و بایستی دانشگاهها سهم بیشتری را بخود اختصاص دهند.

۱۰ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید