اخبار

اولین بار در غرب کشور رشته کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) در کرمانشاه راه اندازی شد

امتیاز پذیرش دانشجو در رشته دانشگاهی مهندسی پزشکی ( بیوالکتریک) در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعطا گردید.

امتیاز پذیرش دانشجو در رشته دانشگاهی مهندسی پزشکی ( بیوالکتریک) در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعطا گردید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ضمن اعلام این خبر گفت :در حوزه بسیار وسیع علمی و صنعتی  مهندسی پزشکی ، تجهیزات پزشکی که نقش به سزایی در توسعه صنعتی ، اقتصادی و سلامت جامعه دارد از اهمیت والایی برخوردار است. بر همین اساس و پس از تلاش این دانشگاه و جلب نظر اعضای هیات بورد مهندسی پزشکی در جهت کسب موافقت شورای گسترش دانشگاه ها ، سرانجام با فراهم آمدن زیرساخت ها و امکانات لازم در یکصد و نود و هفتمین جلسه این شورا با راه اندازی رشته مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موافقت به عمل آمد.

دکتر صمد نوری زاد با تاکید بر اینکه مهرماه سال آینده اولین ورودی های رشته پیش گفته وارد این دانشگاه می شوند ، گفت :  این رشته/مقطع که موجب همکاری دو زمینه علمی پزشکی و مهندسی میگردد ، تنها در استان های تهران ،  اصفهان و فارس  پذیرش دانشجو دارد.

وی اظهار امیدواری کرد راه اندازی این رشته ضمن تعالی علمی و صنعتی استان بتواند با بهره گیری همزمان از ظرفیت های بالقوه این دو زمینه  تاثیر شایانی در نوآوری ، شکوفایی و انجام تحقیقات کاربردی در کشور و بخصوص منطقه غرب داشته باشد.

گفتنیست  بنا بر ماهیت چند جانبه ای  این رشته  دانش آموختگان می توانند  در زمینه انجام پژوهش های بنیادی ، کاربردی و توسعه ای بر روی موضوعات پیش رفته و مورد نیاز جامعه ، توسعه فضای پژوهشی به منظور همگام بودن با تکنولوژی درحال رشد ، طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی ، مسوولیت فنی و مهندسی مراکز درمانی ، مشاوره علمی و فنی و آموزش تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی فعالیت نمایند.

 

۲۲ شهریور ۱۳۸۸ ۱۱:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید