اخبار

ویسی: کرمانشاه از استانهاییست که پرستار بیکار بسیار کم دارد

ویسی: کرمانشاه از استانهاییست که پرستار بیکار بسیار کم دارد
رییس سازمان نظام پرستاری : در استان کرمانشاه حدود 2500 پرستار مشغول به کار هستند،
 
رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان پرستار بیکار نداریم، اظهار داشت: در کشور و در استان کمبود پرستار داریم.
 
 اکبر ویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود 2500  پرستار مشغول به کار هستند، اظهار داشت: با این وجود در استان کمبود پرستار داریم.
 
 به گفته ویسی، در حال حاضر استاندارد وجود پرستار به ازای هر تخت در جهان 2 پرستار و درایران 1/2 می باشد که در حال حاضر در کشور ایران به ازای هر تخت هفت دهم پرستار وجود دارد که در استان ما نیز شاخص وجود پرستار برای هر تخت در همین حد است.
 
رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه، افزود: تعداد کم پرستاران به ازای هر تخت موجب خواهد شد که پرستاران نتوانند با حجم بالای کاری خود، دقت زیادی داشته باشند و کیفیت کار آنها پایین خواهد آمد و از طرف دیگر نیازهای بیماران نیز برآورده نخواهد شد.
 
 ویسی با بیان اینکه شغل پرستاری در زمره مشاغل سخت قرار دارد، بیان داشت: قرار گرفتن شغل پرستاری در زمره مشاغل سخت هنوز به لحاظ قانونی تصویب نشده و زیر ساخت های آن مهیا نشده است.
 
ویسی افزود: شغل پرستاری با توجه به شرایط سخت کاری و زمان کار پرستاران جزء مشاغل سخت می باشد که هنوز با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های لازم، قوانین مشاغل سخت در خصوص این شغل به تصویب نرسیده است.
۲۶ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید