اخبار

دکتر نجفی : پژوهش ؛ محیط دانشجویی را پرنشاط می کند

دکتر نجفی : پژوهش ؛ محیط دانشجویی را پرنشاط می کند
نشست هم اندیشی نخبگان علمی و پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

نشست هم اندیشی نخبگان علمی و پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه این نشست با حضور  دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و 60 نفر از نخبگان در در محل مهمانسرای دانشگاه برگزار گردید

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اضهار خوشحالی از اینکه در این چنین جمع جوان ، صمیمی و نقادانه برای بهبود روشها و مدیریت قرار دارد گفت : دانشجو از زمانی که وارد دانشگاه می شود باید به دو حیطه خیلی مهم  توجه کند بقیه چیزا جانبی می باشند . حیطه آموزش و پژوهش ، خیلی از دانشجوها فکر می کنند که بحث آموزش اصلی ترین حیطه است که قطعاً همین طور است ولی نشاط دانشجویی از پژوهش می باشد . یعنی اگر محیط دانشجویی ما بخواهد محیطی پر نشاط باشد باید در آن پژوهش فعال باشد .

دکتر فرید نجفی گفت : تفاوت مهم کشور ما و جهان سوم با کشورهای پیشرفته از همان کلاس سوم دبستان شروع به تحقیق و دادن مقاله می کنند ولی در کشور ما تازه در دانشگاه باید یاد داد که چطور تمرین کنیم برای تحقیق که حدود 10 سال ما عقب هستیم در این زمینه ... البته الان خیلی خوب شده و پیشرفت هایی داشته ایم ، خیلی ها در کمیته تحقیقاتی دانشجویی جمع شده اند و کارهای خوبی انجام داده اند .

وی با اشاره به اینکه  در کنار این کارها ، کارهای سطحی نیز انجام می شود  گفت : عیبی ندارد چون ما در این کمیته ها قرار است  پژوهش کردن را تمرین بکنیم و یاد بگیریم . بنابراین در این جلسه دانشجویان مشکلات و نقد های خود را بیان کنند و هر کم و کاستی وجود دارد را بیان کنند تا مسئولین مربوطه به این مشکلات واقف شوند .

در این نشست همچنین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت :  حجت الاسلام والمسلمین کاظمی اصل اقتدار مادی و معنوی کشور آرزوی همه ماست . یعنی شما هیچ ایرانی را نمی توانید پیدا کنید که آرزوی عزت ایران را نداشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی اصل  گفت : این که انسان احساس بزرگی و شخصیت بکند یکی از نیازهای روانی ما است که کشور ایران جز این اقتدار بزرگی است و اگر کشور ایران به اوج قله های اقتدار و پیشرفت برسد هر کسی افتخار می کند که ایرانی است . ولی متاسفانه ما در آن جایگاهی که باید باشیم نیستیم .

وی گفت : قبلا اقتدار از طریق زور و تجهیزات و اسلحه و ... بدست می آمد و هر کسی زور داشت کشور های دیگر را تحت سلطه خود در می آورد ولی بعداً اقتدار به سمت تولید علم و دانش رفت و ما باید به این سمت حرکت کنیم .

 

 

۸ اسفند ۱۳۹۱ ۱۱:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید